کد خبر: ۴۴۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۱۴ آذر ۱۳۹۷ 05 December 2018

تاثیر شرایط اقتصادی بر بازار مسکن

وزیر راه و شهرسازی گفت: احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در ۲۷۰ محله در شهر‌های گوناگون با مدیریت استانداران در ستاد باز افرینی استانی ابلاغ شد.
به گزارش سازه نیوز، محمد اسلامی درحاشیه جلسه هیئت دولت گفت: بازار مسکن متاثر از شرایط اقتصادی و تحولات ارزی است و افزایش قیمت مسکن مربوط به خود مسکن نیست.
وی با اشاره به اینکه با هدف قرار دادن نیاز جامعه برنامه های متنوعی برای تولید مسکن پیش بینی شده است افزود: احداث 100 هزار واحد مسکونی در شهرهای کوچک در دستور کار بنیاد مسکن است که بزودی ابلاغ می شود و همچنین قرار است سالیانه 50 هزار واحد در شهرهای جدید ساخته شود.
وی درباره تکمیل واحدهای مسکن مهر تصریح کرد: 500 هزار واحد از مسکن مهر باقی مانده که با مدلهای که برای هر پروژه در نظر گرفته شده است تکمیل این واحدها شتاب بیشتری می گیرد .

اسلامی بیان کرد: در هر پروژه مسکن مهر فراخوانی به دستگاههای مربوطه ازجمله سازمان ملی زمین و مسکن،بنیاد مسکن و شهرهای جدید ابلاغ شد تا تصمیم گیری در فرایند اجرای سریعتر صورت گیرد و پروژه های مسکن مهر سریعتر تکمیل شود.
وی گفت: مشکلات هر یک از بخش های مسکن مهر بایکدیگر متفاوت است بطوریکه برخی مشکلات مربوط به تعاونی ها و برخی حقوقی هستند که از نظر اجرایی تا سال 98 به پایان می رسد مگر اینکه مسایل حقوقی و قضایی داشته باشد.
وی ادامه داد: مسکن مهر پرند و پردیس باید هر چه سریعتر تکمیل شود زیرا حقوق مردم است و مردم هم باید با ما همراهی کنند .
وزیر راه و شهرسازی گفت:60 هزار واحد مسکونی از مسکن مهر را که بدون متقاضی است در اختیار کمیته امداد امام خمینی قراردادیم تا در اختیار قشر اسیب پذیر قرار گیرد .