کد خبر: ۴۴۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۷ 05 December 2018

سیمان رایگان اینجا مشتری ندارد

در حالی انتقال سیمان به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه از جمله سرپل ذهاب همچنان ادامه دارد که مردم به دلایلی از جمله انتظار برای تحقق وعده افزایش وام معاون اول رئیس جمهوری از تحویل گرفتن سیمان رایگان خودداری می کنند.
به گزارش سازه نیوز، بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته بنیاد مستضعفان سیمان مورد نیاز برای بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه را به صورت رایگان به بنیاد مسکن تحویل می دهد. بنیاد مسکن نیز این سیمان ها را به مناطق زلزله زده از جمله سرپل ذهاب به صورت رایگان حمل و بین مردم توزیع می کند. به ازای هر واحد 8 تن سیمان ( 160 کیسه سیمان) تحویل می شود.

در حالی این پروسه همچنان در حال انجام است و تاکنون حدود 160 هزار تن سیمان توزیع شده که از امروز به دلیل عدم تحویل گرفتن سیمان توسط مردم، حدود 30 تریلی حامل سیمان ساعت هاست در صف انبارها معطل هستند.

مسئول انبار  سیمان سرپل ذهاب در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: در سطح شهر سرپل ذهاب دو انبار توزیع سیمان داریم و ستادهای معین اصفهان، خراسان رضوی، مازندران و... مشغول توزیع هستند.

وی با بیان این که به طور معمول روزانه 15000 کیسه بین زلزله زدگان توزیع می شود، افزود: مردم به دلایلی از جمله بارندگی و نداشتن جا برای نگهداری، از تحویل گرفتن سیمان خودداری می کنند.

وی ادامه داد: تورم مصالح ساختمانی نیز باعث شده تا روند ساخت و سازها در مناطق زلزله زده از یک ماه پیش تقریبا متوقف شود.

وی بیان کرد: مردم در انتظار تحقق وعده جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برای افزایش تسهیلات هستند تا بتوانند ساخت و ساز را مجددا آغاز کنند.