کد خبر: ۴۴۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۷ 12 December 2018

اعلام آمادگی بنیاد مسکن برای تعیین تکلیف مطالبات روستایی

در نشست مشترکی که در محل دفتر مدیرشعب بانک مسکن با حضور مدیر کل و مسئولین واحدهای ستادی بنیاد مسکن استان خراسان شمالی برگزار شد بر لزوم افزایش سطح همکاری ها و تعاملات فی مابین به منظور تعیین تکلیف مطالبات روستایی تاکید شد.
به گزارش سازه نیوز، در این نشست که به منظور انتقال مفاهیم و مفاد دستورالعمل ماده دو آیین نامه اجرایی تبصره 35 قانون بودجه سال 95 و تبصره 16 قانون بودجه سال97 به مدیران بنیاد مسکن در استان خراسان شمالی صورت پذیرفت، مجید اسدی فر مدیرشعب بانک مسکن با قدردانی از همراهی مدیران بنیاد با طرح ها و برنامه های بانک در گذشته، با اشاره به محدودیت زمانی اجرای تبصره 35 و لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در راستای اطلاع رسانی موضوع به متقاضیان مشمول تبصره مورد نظر، از مدیر کل بنیاد خواست دراین زمینه دستورات و توصیه های لازم را به واحد های زیر مجموعه ابلاغ کنند.
اسدی فر اجرای تبصره 35 قانون بودجه مبنی بر بخشودگی سود و جرایم تسهیلات مسکن روستایی را فرصت مناسبی برای افرادی دانست که تا کنون به دلیل تاخیر طولانی مدت در پرداخت اقساط و جریمه ناشی از آن، به بانک مراجعه نکرده اند .
وی افزود اجرای این طرح فرصت خوبی را پیش روی روستاییان می گذارد تا بتوانند با پرداخت مانده بدهی اصل تسهیلات، از پرداخت سود و جرایم تاخیر در پرداخت اقساط معاف شوند.
مهندس محمدی مدیر کل بنیاد مسکن نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از فرصت فراهم شده توسط بانک در جهت کمک به تسهیلات گیرندگان مسکن روستایی، از اعلام آمادگی بنیاد مسکن در کمک و مساعدت با بانک در راستای پیگیری وصول مطالبات تا حصول نتیجه مطلوب خبر داد.
وی گفت: صدور دستور لازم به واحدهای شهرستانی بنیاد به منظور همکاری و مساعدت با شعب بانک مسکن در اسرع وقت از سوی این اداره کل انجام خواهد شد و در راستای اجرای بهینه این طرح، بنیاد مسکن این آمادگی را دارد تا نیروی انسانی و امکانات مورد نیاز از قبیل خودرو را دراختیار بانک قرار دهد.
گفتنی است پروژه های فاقد متقاضی در شهرهای زیر 25 هزار نفر یکی دیگر از موضوعاتی بود که دراین نشست مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار گرفت./منبع: هیبنا