کد خبر: ۴۴۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۷ 15 December 2018

تخریب کارگاه‌های غیرمجاز پسماند در تهران

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به تخریب کارگاه‌های غیر مجاز پسماند در منطقه تقی‌آباد تهران گفت: این پایان کار نیست و شهرداری تهران باید هر چه سریعتر نسبت به جمع آوری زباله‌ها و نخاله‌های به جا مانده اقدام کند.
به گزارش سازه نیوز، محمدحسین بازگیر با اشاره به جمع‌آوری کارگاه‌های پسماند در منطقه «تقی آباد تهران» اظهار کرد: متاسفانه در این منطقه از سال‌های گذشته فعالیت‌های تفکیک و بازیافت پسماندها به صورت غیراصولی انجام می‌شد. افرادی با سازه‌ها و ضایعات دیوارکشی کرده بودند و در اراضی تقی‌آباد - که بیشترشان اراضی وقفی هستند - مشغول به بازیافت و تفکیک پسماندها بودند.

وی ادامه داد: این افراد بخشی از پسماندها را که به آن احتیاج داشتند جدا می‌کردند و بخشی دیگر را یا آتش می‌زدند یا بدون هیچ اقدامی در منطقه تقی‌آباد رها می‌کردند. این فعالیت آنها سبب ایجاد آلودگی‌های زیادی در خاک، هوا و آب می‌شد و به تبع آن سلامتی شهروندان تهران را تهدید می‌کرد.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان این‌که در جلسات کارگروه مدیریت پسماند شهر تهران بسیار روی موضوع جمع‌آوری کارگاهی پسماند در محله تقی‌آباد تاکید شده بود، تصریح کرد: خوشبختانه در ماه‌های اخیر با همکاری‌ دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و شهرداری توانستیم این کارگاه‌ها را جمع‌آوری کنیم اما این پایان کار نیست.

بازگیر در ادامه گفت: در حال حاضر باید زباله‌ها و نخاله‌های برجا مانده حاصل از تخریب این واحدها جمع‌آوری شود. شهرداری تهران قول داده است که با سرعت هرچه بیشتر این کار را انجام دهد سپس اراضی رها شده تقی‌آباد باید تعیین تکلیف شوند و کاربری‌های مناسبی برای آنها تعریف شود همچنین باید نظارت دقیقی وجود داشته باشد تا افرادی که در این منطقه مشغول تفکیک پسماندها بودند به نقطه دیگری از تهران نروند بنابراین شهرداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید اقدامی برای ساماندهی این افراد انجام دهد و شهرک‌های مناسبی برای بازیافت در یک مکان مناسب در نظر بگیرد.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران ادامه داد: در منطقه 19 محل دیگری به اسم «خلازیر» وجود دارد که در آن کارگاه‌های دفع پسماند به صورت غیراصولی مشغول فعالیت هستند. امیدواریم این منطقه به‌زودی سروسامان پیدا کند.

وی با تاکید بر این‌که طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران باید به زودی تدوین شود، تصریح کرد: یکی از اشکالات ما در مدیریت پسماندهای عادی شهر تهران، نبود برنامه است. براساس آخرین گزارش‌ها شهرداری تهران و سازمان مدیریت پسماند اخیرا اقدام به انتخاب پیمانکار و اخذ قرارداد برای تدوین برنامه جامع مدیریت پسماند شهر تهران کرده است. اگر این طرح تهیه شود بسیاری از مشکلات پایتخت در حوزه مدیریت پسماند حل می‌شود.




منبع: ایسنا