کد خبر: ۴۴۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۲۴ آذر ۱۳۹۷ 15 December 2018

شبکه فولادی مسلح کننده دیوارها (مهار بند نوین دیوار )

با بررسی زلزله‌های اخیر و آسیب‌های ناشی از آن به این نتیجه رسیدیم که عدم استحکام دیوارها، منجر به بیشترین خسارات جانی و مالی در ساختمان‌ها می‌شود، از این رو مسلح کردن دیوارهای ساخته شده با مصالح بنایی و اتصال مناسب آن به سازه ضروری است که برای این منظور از مجموع میلگرد بستر و قطعات اتصالی جهت پایداری دیوارها و اتصال آن به سازه استفاده می‌شود.
مهدی فعال عراقی در گفت و گو با سازه نیوز اظهار کرد: با بررسی زلزله‌های اخیر و آسیب‌های ناشی از آن به این نتیجه رسیدیم که عدم استحکام دیوارها، منجر به بیشترین خسارات جانی و مالی در ساختمان‌ها می‌شود، از این رو مسلح کردن دیوارهای ساخته شده با مصالح بنایی و اتصال مناسب آن به سازه ضروری است که برای این منظور از مجموع میلگرد بستر و قطعات اتصالی جهت پایداری دیوارها و اتصال آن به سازه استفاده می‌شود.
وی ادامه داد: تولید میلگرد بستر برای مسلح کردن دیوارها در برابر زلزله، یک محصول بین المللی است که سابقه طولانی در دنیا دارد و اکثر کشورهای توسعه یافته از جمله آمریکا، اتحادیه اروپا، استرالیا، نیوزلند، هند، چین و پاکستان که در معرض زلزله هستند از این محصول استفاده می کنند.

مدیرعامل شرکت فراسازان آویژه با بیان اینکه این محصول دارای آیین نامه های بین المللی است تصریح کرد:مطابق مبحث هشتم مقررات ملی، میلگرد بستر از یک جفت مفتول طولی تغییرشکل یافته که مفتول‌های عرضی به صورت خرپایی به آنها جوش شده‌اند، تشکیل شده است و به منظور پیشگیری از خوردگی با ضخامت مناسب، گالوانیزه می‌شوند. میلگرد بستر برای دیوارهای بنایی با مصالح سنتی چون آجر، سفال، بلوک ماسه، سیمان و لیکا و نیز مصالح مدرن بتن سبک هوادار قابل استفاده است.
وی با اشاره به تدوین ضابطه ۷۲۹ سازمان برنامه و بودجه کشور و با بیان اینکه در سال ۹۲ در مبحث هشتم مقررات ملی بر استفاده از این فناوری تاکید شده است، ادامه داد: با تدوین آیین‌نامه‌های مربوط به این محصول ، کاربرد آن در سازه‌ها الزام‌آور شده است.
فعال عراقی با تاکید بر این اینکه این محصول از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه است خاطر نشان کرد: میلگرد بستر با کارکردی که دارد برای همه ساختمان ها قابل استفاده است، کتابی با یاری نظام مهندسی استان البرز و دفتر مقررات ملی وزارت راه و شهرسازی تالیف شده که این محصول به طور کامل شرح داده  شد و پشتوانه علمی کاملی دارد همچنین در پیوست ششم آیین نامه 2800 هم این محصول وارد شده که تا پایان آذر  ماه از طرف وزیر محترم راه، مسکن و شهرسازی ابلاغ می شود 
وی ادامه داد:  کارکردی که این محصول  از خود در زلزله نشان می دهد بسیار عالی است و می تواند دیوارها را حفظ کند یکی از بیشترین جاهایی که این محصول نمود دارد در بازسازی ساختمان های  سرپل ذهاب است که برای مسلح کردن دیوارها در بازسازی از میلگرد بستر استفاده کردند.
مدیرعامل شرکت فراسازان آویژه به بیان دستورالعمل اجرای میلگرد بستر و قطعات اتصالی پرداخت و گفت: برای نصب گیره در سازه‌های فلزی از جوشکاری استفاده می‌شود و برای این منظور در فواصل هر ۴۰ سانتی‌متر از ارتفاع دیوار، یک گیره نصب شده و یک سانتی‌متر از هر طرف گیره جوشکاری شود تا قلاب داخل گیره قرار گیرد.
وی اضافه کرد: پس از نصب گیره و قلاب باید میلگرد بستر مورد استفاده قرار گیرد. برای این منظور در سراسر دیوار و روی سطح سفال، آجر و یا بلوک، میلگرد بستر قرارداده می‌شود و بر روی آن ملات اعمال خواهد شد. البته می‌توان ابتدا یک لایه نازک ملات استفاده کرد و سپس میلگرد بستر را بر روی آن قرار داد و ملات نهایی بر روی آن اعمال شود.

فعال عراقی در خصوص حضور در نمایشگاه صنعت ساختمان خورستان گفت: جهت تبلیغ راه های مختلفی را امتحان کرده ایم یکی از بهترین راه ها، حضور در نمایشگاه ها است.







محمد پوراحمدی
|
United States
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
0
0
با سلام
لطفا در مورد پروفیل وادار برای استفاده در دیوارهای با طول بیش از 4 متر و و قطعات اتصالی وادار به تیر ها راهنمایی فرمایید. تشکر