کد خبر: ۴۴۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۷ 15 December 2018

رشد 10 درصدی حمل و نقل مسافر توسط ریل

بر اساس آمارها به‌دست‌آمده از شرکت راه‌آهن در هشت‌ماهه اخیر ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر-مسافر به‌وسیله قطارهای مسافری از استان‌های مختلف کشور جابه‌جاشده‌اند.
به گزارش سازه نیوز،این آمار نشان می‌دهد که میزان حمل‌ونقل ریلی نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است. این آمار در قطارهای بین‌شهری ۱۱ درصد و در قطارهای حومه‌ای ۷ درصد رشد داشته است.

بر اساس آمارها در 7 ماه اخیر بیش از سه میلیون و ۴۶۴ هزار مسافر به ایستگاه‌ مسافری راه‌آهن تهران وارد شدند و آمار خروجی نیز بیش از سه میلیون و 458 هزار نفر بود.

در هفت ماه امسال 42 هزار و 640 رام قطار از ایستگاه راه‌آهن تهران تردد کردند که 21 هزار و 337 رام قطار اعزامی و 21 هزار و 303 رام قطار واردشده به ایستگاه راه‌آهن تهران بود.

بر اساس این آمارها در محور خراسان روزانه 11 رام قطار محلی، در محور جنوب 21 رام و در محور قزوین هشت رام قطار ریل باس از ایستگاه تهران به شهرهای اطراف تهران اعزام می‌شود.

در هشت‌ماهه امسال 137 هزار و 695 نفر مسافر از طریق راه‌آهن جنوب شرق جابه‌جا شدند که نسبت به 118 هزار و 898 نفر مسافر پارسال رشد 15 درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین در هشت‌ماهه نخست امسال 3 هزار و 710 خودرو از طریق راه‌آهن جنوب شرق جابه‌جاشده که نسبت به 3 هزار و 136 خودرو پارسال رشد 18 درصدی داشته است.

با توجه به کاهش 32 درصدی تعداد رام قطارهای راه‌آهن جنوب شرق شاهد رشد 15 درصدی جابه‌جایی مسافر هستیم که نشان از بهره‌وری قطارهای مسافری این ناحیه دارد.

رشد 10 درصدی جابه‌جایی مسافر در راه‌آهن هرمزگان

بر اساس آمارها جابه‌جایی مسافران راه‌آهن هرمزگان در هفت‌ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است. همچنین نفر-کیلومتر طی شده در این مدت ۸۱ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۹۰۷ بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.

تعداد خودروهایی که به‌وسیله واگن‌های خودروبر در این ایام حمل شده‌اند ۴ هزار و ۳۷۰ عدد بوده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.




منبع: صما