کد خبر: ۴۵۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۰۹ دی ۱۳۹۷ 30 December 2018

پرداخت تسهیلات کم بهره در بازآفرینی شهری گیلان

محله‌های هدف طرح بازآفرینی در استان گیلان ۱۸ محله هستند که کارهای مطالعاتی و اجرایی در این محلات در حال انجام است تا به صورت متوازن تا پایان سال جاری پروژه‌های آن‌ها در شرایط خوبی قرار گیرند.
به گزارش سازه نیوز،  رضا علی نیا، معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، در خصوص پروژه‌های بازآفرینی این استان اظهار داشت: اعتبارات ابلاغ شده و در این خصوص جلساتی را با مسوولان سازمان برنامه و بودجه استان، شهرداری و فرمانداران شهرهای هدف برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: در این خصوص اما یکسری پروژه از اعتبارات قبلی انجام گرفته که از جمله آنها پرداخت تسهیلات کم بهره به 3785 با سود 9 درصد بوده است. 40 میلیارد اعتبار برای کارهای زیربنایی، روبنایی، اصلاح کلیه معابر و بافت فرسوده تخصیص داده شده که بابت آن در حال رایزنی های لازم هستیم.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن استان گیلان با تاکید بر اقدام مشترک و لزوم همکاری و همیاری همه دستگاه‌های استانی در بحث بازآفرینی گفت: بعد از ابلاغ برنامه اقدام مشترک در بحث بازآفرینی شهری 2، 3 جلسه را با مسوولان سازمان برنامه و بودجه استان، مدیرکل فنی استانداری انجام دادیم.

وی ادامه داد: با این حال لازم است که تعامل و تفاهم بیشتری در اقدام مشترک وجود داشته باشد و این ضرورت دارد که از قدرت و همراهی حاکمیت در استان که استانداری است، بهره لازم برده شود. به همین خاطر جلساتی را طی چند روز آینده با معاون عمرانی استانداری داریم تا بتوانیم بقیه مدیران دخیل در پروژه بازآفرینی را به خوبی همراه کنیم.

علی نیا در خصوص اقدامات صورت گرفته در محلات هدف در طرح بازآفرینی شهری، گفت: در بحث بافت‌های فرسوده و پروژه بازآفرینی به 12 هزار واحد تاکنون تسهیلات پرداخت شده است و در این میان 2، 3 پروژه هم تحویل داده شده است. کتابخانه سلیمان داراب، پیست دوچرخه سواری محله عینک که پیشرفت 80 درصدی داشته است از جمله این طرح‌هاست.

وی افزود: هرچند که در این محلات باید به چند پروژه دیگر از جمله خانه‌های سلامت و ساختمان گفتمان شهری هم اشاره داشته باشیم. این پروژه‌ها در محله اجرا و بهره‌برداری هستند و طبق برآورد صورت گرفته هر کدام از آنها پیشرفت بالای 40 درصد داشته‌اند. در همین زمینه به دنبال این هستیم تا با اختصاص اعتبارات لازم با سرعت بیشتری این پروژه‌ها پیشرفت داشته باشند.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن استان گیلان با اشاره به بودن 18 محله هدف در این استان اظهار داشت: محله‌های هدف طرح بازآفرینی در استان گیلان 18 محله هستند که این محلات در انزلی، رشت، لنگرود و لاهیجان قرار دارند. کارهای مطالعاتی و اجرایی در این محلات در حال انجام است و تلاش داریم به صورت متوازن تا پایان سال جاری پروژه‌های آن‌ها در شرایط خوبی قرار گیرند./منبع: هیبنا