کد خبر: ۴۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۷ 17 January 2019

هتل قوی اهواز گرفتار در بی مهری مسولان !

هتل قو مربوط به اواخر دوره قاجار است و در اهواز، جاده ساحلی، خیابان خسروی واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ با شمارهٔ ثبت ۳۳۵۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
به گزارش سازه نیوز،  دبیر انجمن میراث فرهنگی و تاریخی نوژان کارون  گفت: بنای زیبا و تاریخی هتل قوی اهواز یکی از فاخر ترین اثار معماری دوران قاجار در خوزستان می باشد که با ترکیبی از معماری مدرن اروپایی دوران خود و با الهام گرفتن از سبک هنر و معماری ایرانی ساخته شده است.
 مجید کیوانی اظهارداشت: هتل قوی اهواز همچون نگینی با افتخار و یادگاری از معماری پر رونق  وتاریخی شهر اهواز با همه بی مهری و بی توجهی های بسیار نسبت آن در نگاه رهگذران هنوز قابل ستایش و پرشکوه باقی مانده است.

وی ادامه داد: در چنین روزی با همت و حضور گرم اعضای علاقمند این انجمن  در راستای حمایت میراث فرهنگی و تاریخی شهر اهواز، بازدیدی از این بنای ارزشمند داشته ایم و با این اقدام فرهنگی سه هدف را پیگیری کردیم، نخست؛ تقاضای حمایت جدی شهروندان و نگهداری و مرمت فوری از بنا توسط سازمان های مربوطه، دوم؛ توجه بیشتر استاندار خوزستان، مدیرکل میراث فرهنگی استان، شهردار اهواز و بویژه رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور به امکان تاریخی کلانشهر اهواز، سوم؛ ترغیب شهروندان و نسل امروز به نگهداری و شناخت بیشتر نسبت به میراث فرهنگی پیرامون خود می باشد.
 کیوانی، در پایان خاطرنشان کرد: اگر نگاه و تفکر مدیران امروز استان نسبت به اثاری همچون هتل قو، معین تجار، خانه ماه پار و دیگر خانه های تاریخی استان عمیق و بلند مدت نباشد با گذر زمان و در اثر تخریب تدریجی انها شاهد فراموشی بخشی از تاریخ این استان خواهیم بود.

*بازدید اعضای انجمن انجمن میراث فرهنگی و تاریخی نوژان کارون از هتل قو