کد خبر: ۴۵۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ 22 January 2019

بودجه‌ی آب و برق به نحو احسن تامین شد

معاون وزیر نیرو گفت: اگرچه محدودیت‌های بسیاری در حوزه آب و برق وجود دارد، اما رقم تعیین شده برای بودجه وزارت نیرو بیانگر آن است که دولت نگاه ویژه‌ای به بخش آب و برق کشور داشته و این مساله می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات فعلی باشد.
به گزارش سازه نیوز، محسن بختیار با بیان این‌که دولت علی‌رغم محدودیت‌هایی که دارد، بودجه آب و برق را به نحو احسن تامین کرده است، اظهار کرد: وزارت نیرو از لایحه بودجه 98 و مبلغی که برای این بخش در نظرگرفته شده، رضایت نسبی دارد و امیدواریم که بتوانیم چالش‌ها را پشت سر بگذاریم.

وی با بیان این‌که در لایحه بودجه سال 1398 برای وزارت نیرو و واحدهای زیرمجموعه آن، حدود 106 هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است، گفت: برای بودجه سال آینده، اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای وزارت نیرو و دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه نسبت به قانون بودجه سال 1397 رشد هفت درصدی داشته و به حدود 6096 میلیارد تومان رسیده است.

معاون وزیر نیرو در امور برنامه‌ریزی و امور اقتصادی اخیرا نیز اعلام کرد: با توجه به اولویت تکمیل پروژه‌ها و طرح‌های اقتصاد مقاومتی، بیش از 734 میلیارد تومان اعتبارات وزارت نیرو در فصول آب و آبفا، برای تکمیل این طرح‌ها در سال 1398 توزیع شده و برای تکمیل و بهره‌برداری 179 طرح مصوب سفرهای استانی دولت تدبیر و امید در فصول آب و آبفا، بیش از 2258 میلیارد تومان در سال آینده اعتبار اختصاص یافته است.

به گفته وی، در توزیع اعتبارات فصل منابع آب وزارت نیرو در لایحه بودجه سال 1398، حدود 17 درصد اعتبارات این فصل برای اقدامات نرم‌افزاری شامل تعادل بخشی و جبران تراز منفی آب‌های زیرزمینی، علاج بخشی سفره‌های آبی، مرمت و بازسازی تاسیسات و ساماندهی رودخانه‌ها و سواحل اختصاص یافته است.



منبع: ایسنا