کد خبر: ۴۵۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ 22 January 2019

افراد صلاحیت‌دار و مهندس در بازار مسکن تاثیرگذار نیستند

عضو هیات مدیره سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران با بیان اینکه نباید در طرح کارت اعتباری مصالح ساختمانی، گرفتاری که برای مسکن مهر رخ داد، متصور شویم،‌گفت: ساخت مسکن مهر با متری ۳۰۰ هزار تومان باعث نادیده گرفتن استانداردها شد.
به گزارش سازه نیوز، ایرج گلابتونچی امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت بزرگداشت هفتادمین سال تاسیس سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران با بیان اینکه نقش سندیکا در دوران بعد از جنگ جهانی دوم نیاز شدید کشور به ساخت زیربناها بود، گفت: نقش سندیکا در آن زمان با امروز متفاوت بود، چرا که موسسان سندیکا کسانی بودند که در دولت نقش مهمی داشتند و شاید امروز این وظیفه را دولتی ها انجام می‌دهند و بخش خصوصی چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه مهندسی کشور سندیکای شرکت‌های ساختمانی طرف مشورت است و اغلب هم در تصمیم‌گیری‌ها شرکت داده می‌شود، گفت: بازار مسکن این روزها نابسامان است و بازیگران بازار مسکن مهندسانی که از طریق مدیریت و برنامه‌ریزی و سازمان نظام مهندسی مورد صلاحیت قرار گرفتند، نیستند و افراد دیگری در بخش مسکن تاثیرگذار هستند.

عضو هیات مدیره سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که هدف وزیر راه و شهرسازی در طرح کارت اعتباری مصالح ساختمانی کاهش قیمت تمام شده مسکن است، گفت: گرفتاری که در مسکن مهر رخ داد این بود که اول قیمت را بنا گذاشتند و سپس از پیمانکاران خواستند که اقدام به ساخت وساز کنند.

وی ا فزود: ساخت متری 300 هزار تومان برای واحدهای مسکن مهر باعث شد که این واحدها استانداردهای لازم در ساخت و ساز را نداشته باشند.

گلابتونچی ادامه داد: پس اگر دولت و وزیر راه و شهرسازی دنبال این مقوله است، شاید تجربه حل مشکلات را دارند.



منبع: ایسنا