کد خبر: ۴۵۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ 23 January 2019

بنیاد مستضعفان، واحدهای مسکونی در مقاصد گردشگری را واگذار می‌کند‌

مدیرعامل شرکت‌عمران و مسکن ایران با بیان اینکه از دیدگاه گردشگری هیچ یک از کشور‌های همسایه پتانسیل‌های بالقوه گردشگری در داخل کشور‌مان را ندارند، گفت: مردم تحت تاثیر تبلیغات اغراق آمیز نسبت به خرید مسکن در خارج از کشور اقدام نکنند.
به گزارش سازه نیوز، هادی اسماعیلی با اشاره به گسترش برنامه‌های کلان بازاریابی جریانی غیر رسمی در کشور برای عرضه و پیش فروش واحدهای مسکونی خارج از کشور، در مورد نتایج عدم کنترل روند رو به رشد این جریان و عدم روشنگری رسانه‌ها در زمینه محدودیت‌های قانونی خارج از کشور هشدار داد.

مدیرعامل شرکت‌عمران و مسکن ایران وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: با وجود مشکلات اقتصادی برای اقشار متوسط و ضعیف کشور برای تأمین مسکن و برنامه‌ریزی مسئولان و دست‌اندرکاران صنعت برای حل تدریجی مشکلات این گروه از مردم، واقعیت این است که بخشی از متقاضیان واحد‌های مسکونی در کشور علاقه‌مند به خرید واحد‌های مسکونی در مقاصد گردشگری هستند.

وی افزود: فعالان صنعت ساخت‌وساز با در نظر گرفتن نیاز این گروه از مصرف‌کنندگان با تولید واحد‌های کیفی می‌توانند ضمن اشتغالزایی هم نیاز این گروه از مصرف کنندگان را تامین کنند و هم از خروج سرمایه کشور به بهانه خرید مسکن در کشور‌های همسایه جلوگیری کنند.

اسماعیلی ادامه داد: از دیدگاه گردشگری هیچ یک از کشور‌های همسایه پتانسیل‌های بالقوه گردشگری در داخل کشور‌مان را ندارند و سیاستگذاران کلان کشور با تشویق فعالان ساخت‌وساز باید به گونه‌ای عمل کنند که با رعایت قوانین و شئون کشور ‌اسلامی ما ایران، از کشور‌های همسایه برای خرید یا اجاره ملک به نقاط گردشگری ما مراجعه کنند تا ضمن ارزآوری وضعیت اشتغال در حوزه ساخت و ساز و گردشگری را به صورت توامان تحت تاثیر قرار دهیم.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد تسهیلات برای حقوق مالکیتی خرید یا اجاره واحد‌های مسکونی برای مسافران خارجی یاد آور شد: تجارب گذشته نشان داده که امنیت و احترام به حقوق مالکیتی خریداران و همچنین امنیت مسافران خارجی و توریست در کشور ما که میهمان نواز‌ترین مردم دنیا را دارد به مراتب بهتر از کشور‌های همسایه و حتی بسیاری دیگر از نقاط توریستی جهان است.

اسماعیلی با اشاره به سرمایه‌گذاری شرکت زیرمجموعه بنیاد مستضعفان در شهرک مسکونی کیش گفت‌:‌ این پروژه با هدف بهره‌وری حداکثری از منابع شرکت به عنوان یک بنگاه اقتصادی با برند خوشنام ‌خانه‌ در متراژ 36 هزار متر مربع در 6 بلوک پیش بینی شده است که بلوک A. و B. تاکنون به مالکان تحویل داده شده و ساخت بلوک C. تا پایان سال به اتمام رسیده و آماده تحویل به خریداران و مالکان خواهد بود و در سایر بلوک‌ها نیز عملیات اجرایی آغاز شده و با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش طی 30 ماه آینده آماده تحویل خواهند بود.

وی گفت:‌ امیدواریم با توجه به وسعت زمین اختصاص یافته به پروژه و الگوی کیفی طراحی معماری با دید رو به دریا برای اغلب واحد‌های مسکونی و همچین استفاده از مصالح با کیفیت، تعاریف جدیدی برای کیفیت واحد‌های مسکونی توریستی در این منطقه امن و زیبای توریستی کشور ارایه کنیم و خوشبختانه با همکاری مراجع قانونی با توجه به اجرای پروژه در دو نوبت کاری برآورد می‌کنیم که کار صدور اسناد مالکیت واحد‌ها بسیار زودتر از برنامه پیش بینی شده به پایان برسد.

‌اسماعیلی ‌از همه خانواده‌هایی که تحت تاثیر تبلیغات اغراق‌آمیز برخی رسانه‌ها‌ به فکر خرید واحد مسکونی در خارج از کشور افتاده‌اند درخواست کرد با نگاه به ظرفیت‌های گردشگری داخلی‌، بدون بررسی و مطالعه، اقدام به خروج سرمایه خود از کشور نکنند.



منبع: ایلنا