کد خبر: ۴۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ 30 January 2019

جبران خسارات سیل زدگان با کمک بخش خصوصی

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: فرآیند کار در سیلاب لرستان پیچیده است و باید از بخش خصوصی کمک بگیریم تا از امکانات آن‌ها استفاده و هزینه‌های آنان را تأمین کنیم.
به گزارش سازه نیوز،سید اسماعیل نجار در جمع خبرنگاران در لرستان با بیان اینکه حوادث اخیری که در منطقه داشتیم اما هنوز برآورد خسارت بر اساس دستورالعمل‌ها انجام نشده است، افزود: بر اساس برآورد دستگاه‌های اجرایی استان، خسارت وارد شده به پل‌دختر در سیل قبلی را به دولت منعکس کردیم.
وی با بیان اینکه با توجه به مشکلات، دولت در بحث نقدینگی در حال حاضر نمی‌تواند همه این مشکلات را حل کند، عنوان کرد: در سفر گذشته بنده به استان یک میلیارد تومان نقد به عنوان تنخواه جهت کارهای ضروری به استان دادم و دو روز طول نکشید که به استان رسید.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: برآورد خسارتی که در سیل داشتیم یک‌صد میلیارد تومان برای زیرساخت‌ها و خانه‌هایی که آسیب‌دیده بودند لحاظ کردیم و نهایتاً بر اساس رقمی که برای استان کرمانشاه در نظر گرفته بودیم همان رقم هم برای لرستان دیدیم.

نجار با بیان اینکه برای شهروندی که واحد مسکونی‌اش نیاز به بازسازی دارد 50 میلیون تومان تسهیلات 5 درصد می‌دهیم و شش میلیون تومان بلاعوض و دو میلیون تومان معیشتی و بلاعوض می‌دهیم، خاطرنشان کرد: مراکز دامی و خساراتی که به دام‌ها وارد شده است را نیز پس از برآورد تا جایی که میسر بود ه به دولت منعکس کردیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور یادآور شد: در سطح کشور با کمبود تجهیزات مواجه‌ایم و باید در هنگام حادثه دستگاه‌های اجرایی از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود در یک منطقه حادثه‌دیده استفاده کنند و نیاز است از امکانات استان‌ها و شهرستان‌های معین بهره ببرند.

نجار تصریح کرد: چنانچه دستگاه اجرایی در هنگام بحران تجهیزات خود را در اختیار ستاد بحران قرار ندهد از طریق مقامات قضائی با خاطیان برخورد خواهد شد.

وی گفت: 30 استان را معین تهران قرار دادیم چنانچه حادثه‌ای رخ دهد این استان‌ها موظف هستند اقدامات لازم را به انجام برسانند.
نجار در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر آخرین وضعیت لایحه دائمی شدن مدیریت بحران گفت: پس از ماه‌ها بررسی در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی هفته گذشته لایحه دائمی شدن مدیریت بحران در صحن مجلس مطرح و کلیات آن بدون هیچ مشکلی به تصویب رسید و همه نمایندگان اتفاق‌نظر داشتند و تا ظهر سه‌شنبه ادامه پیدا کرد و 15 بند آن به تصویب رسید و مابقی بندهای آن یکشنبه آینده تعیین تکلیف می‌شود.




منبع: ایسنا