کد خبر: ۴۵۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ 02 February 2019

سیل‌بندهای خوزستان مشکل داشت

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بیشترین مشکل سیل اخیر در برخی مناطق استان خوزستان را سیل‌بندها عنوان کرد و گفت: اگر مسئله سیل‌بندها حل شود، مردم مشکلات کمتری را تحمل می‌کنند.
به گزارش سازه نیوز، مرتضی سلیمی  درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان استان‌های غربی کشور به ویژه خوزستان اظهار داشت: امدادرسانی در برخی استان‌ها از جمله لرستان و خوزستان همچنان ادامه دارد؛ در لرستان سبد غذایی به طور کامل بین سیل‌زدگان و افراد متاثر از سیل توزیع شده و در خوزستان نیز سه هزار و 500 خانواده ضمن اسکان اضطراری در چهار اردوگاه از پیش تعیین شده، اقلام غذایی دریافت کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بارندگی در مناطق مختلف خوزستان فعلاً قطع شده است افزود: بیشترین مشکل سیل اخیر در خوزستان، مربوط به سیل‌بندهاست  که اگر این مسئله حل شود، مردم مشکلات کمتری را تحمل می‌‌کنند.

سلیمی تصریح کرد: در سیل اخبر خوزستان، مردم مردانه پای کار آمدند و سیل‌زدگان را به خانه‌های خود دعوت می‌کردند و آنها را از خود می‌دانستن. مشارکت اجتماعی مردم در سیل اخیر، واقعاً بی‌نظیر بود و مانند آن را در 30 سال گذشته مشاهده نکرده بودم.

این مقام مسئول در جمیعت هلال احمر با تاکید بر اینکه در امدادرسانی به سیل‌زدگان و افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی، مشکلی وجود ندارد گفت: مشکل عمده مربوط به سیل‌بندهاست که قرار بود تا شب گذشته این مشکل حل شود. خوشبختانه پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیل و تدابیر اندیشیده شده در ستاد مدیریت بحران استان خوزستان، باعث شد در سیل اخیر تلفات جانی نداشته باشیم.

سلیمی افزود: سازمان هواشناسی فعلاً برای روزهای آینده اخطار یا هشداری نداده است؛ البته امیدواریم بارندگی وجود داشته باشد اما مردم به سختی نیفتند.

 



منبع: ایسنا