کد خبر: ۴۵۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ 02 February 2019
استاندار خبر داد:

افتتاح 460 پروژه عمرانی در خوزستان هم‌زمان با ایام دهه فجر

استاندار خوزستان از افتتاح 460 پروژه عمرانی با اعتبار بیش از یک هزار و 651 میلیارد تومان همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد.

غلامرضا شریعتی  با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در دهه مبارک فجر امسال در سراسر شهرها و روستاهای خوزستان، اظهار کرد: امسال مجموعا 460 پروژه که شامل 139 پروژه روستایی و 321 پروژه شهری است در استان خوزستان افتتاح می‌شود.

وی افزود: اعتبار هزینه‌شده برای اجرای پروژه‌های شهری، یک هزار و 459 میلیارد و 986 میلیون تومان و اعتبار هزینه‌شده برای اجرای پروژه‌های روستایی 191 میلیارد و 57 میلیون تومان است و در مجموع شاهد هزینه‌کرد یک هزار و 651 میلیارد و 44 میلیون تومان در این پروژه‌ها هستیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه با افتتاح این 460 پروژه در دهه فجر امسال شاهد اشتغال‌‌زایی برای سه هزار و 651 نفر خواهیم بود، تصریح کرد: از نظر بیشترین اعتبار هزینه‌شده در بین دستگاه‌های اجرایی، اداره‌کل بنادر و دریانوردی با 867 میلیارد و 200 میلیون تومان در رتبه اول دستگاه‌های اجرایی قرار دارد. پس از آن نیز برق منطقه‌ای خوزستان با 214 میلیارد و 101 میلیون تومان هزینه‌کرد و اداره‌کل راه و شهرسازی با 178 میلیارد و 55 میلیون تومان هزینه‌کرد، قرار دارند.

شریعتی ادامه داد: از نظر بیشترین تعداد پروژه آماده افتتاح در میان دستگاه‌های اجرایی، اداره‌کل نوسازی مدارس با 66 پروژه در رده اول دستگاه‌های اجرایی قرار دارد و پس از آن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با 59 پروژه و اداره‌کل راه و شهرسازی با 34 پروژه، قرار دارند.

وی با اشاره به بیشترین پروژه‌های آماده افتتاح میان شهرستان‌های استان، عنوان کرد: از نظر تعداد پروژه آماده افتتاح، شهرستان اهواز با 41 پروژه دارای بیشترین پروژه و پس از آن نیز باوی با 29 پروژه و دشت آزادگان با 21 پروژه دومین و سومین شهرستان دارای بیشترین پروژه‌های آماده افتتاح هستند.

استاندار خوزستان در خصوص اعتبار هزینه‌شده برای اجرای این پروژه‌ها در شهرستان‌ها، بیان کرد: شهرستان ماهشهر با 884 میلیارد و 100 میلیون تومان در رتبه اول شهرستان‌هایی است که بیشترین هزینه برای اجرای پروژه‌ها در آن انجام گرفته است و شهرستان اهواز و دشت‌آزادگان نیز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: شریعتی،خوزستان