کد خبر: ۴۵۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ 02 February 2019

هشدار طوفان و سیل برای مناطق سوخته کالیفرنیا

وقوع طوفان در کالیفرنیا نواحی خلیج سان فرانسیسکو و مناطقی را که پیش‌تر به دلیل آتش‌سوزی‌های طبیعی عریان شده‌ بودند با خطر سیل‌زدگی مواجه کرده است.
به گزارش سازه نیوز، پیش‌بینی می‌شود این طوفان که شب گذشته (جمعه) آغاز شد، در برخی نواحی بارش باران به میزان بیش از 10 سانتی‌متر، بادهایی با سرعت حدود 129 کیلومتر بر ساعت در کوهستان‌ها، شکل‌گیری امواجی به ارتفاع سه متر و نیز بارش چندین متر برف در کوه‌های "سیرا نوادا" و دیگر نواحی کوهستانی را به همراه داشته باشد.

سرویس ملی هواشناسی آمریکا هشداری مبنی بر وقوع سیلاب ناگهانی در تمامی نواحی اطراف "خلیج سان‌فرانسیسکو" و بسیاری از دیگر نواحی ساحلی مرکزی صادر کرده است. چرا که بارش حجم زیادی باران در مدت زمانی کوتاه می‌تواند منجر به وقوع سیل در مناطق کم ارتفاع شهری و افزایش سریع ارتفاع جریان‌هایی شود که می‌توانند سرریز شوند.

دستور و پیشنهاد تخلیه برای ساکنان بسیاری از مناطق شمالی و جنوبی کالیفرنیا که در ماه‌های اخیر دچار آتش‌سوزی‌های طبیعی شده بودند، صادر شده است. چرا که این نگرانی وجود دارد که بارش 2.5 سانتی متر باران در هر ساعت منجر به پرت شدن تخته سنگ‌ها، گِل‌ها و بقایای آتش‌سوزی‌ها از دامنه عریان کوه‌ها شود.

در یک منطقه در جنوب شرق "لس‌آنجلس" که در ماه اوت دچار آتش‌سوزی شده بود، داوطلبان با دستگاهی سنگین اقدام به برداشت بقایای این آتش‌سوزی کرده و به منظور جلوگیری از سیل، یک بستر عمیق نهر ایجاد کرده‌اند.

همچنین هشدارهای زمستانی در کوه‌های سیرا نوادا تشدید شده است. به طوری که در بخش نوادا هشدارهایی مبنی بر وقوع بهمن صادر شده و بخش سیرا به دلیل رشته طوفان‌هایی از ماه ژانویه گرفتار حجم زیادی برف شده است. طبق اعلام سرویس ملی هواشناسی آمریکا این نواحی با تداوم طوفان‌ها طی روزهای آینده ممکن است با انباشتگی بیش از سه متری برف مواجه شوند.

همچنین در مناطق متعددی از این ایالت نسبت به وزش بادهای قوی هشدار داده شده و امکان سقوط درختان و قطع برق در این نواحی وجود دارد.

بنا بر گزارش واشینگتن پست، بر اساس پیش‌بینی‌ها دو سیستم هوای سرد در روزهای یکشنبه و دوشنبه رگبارها و بارش برف را به طور گسترده‌ای با خود به این مناطق آمریکا خواهد آورد.



منبع: ایسنا
برچسب ها: سیل، کالیفرنیا