کد خبر: ۴۵۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ 17 February 2019
خوزستان؛استانی که معاون عمرانی ندارد!

نماینده شادگان: از عملکرد وزارت راه در خوزستان گله‌مندیم

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم طلسم معاونت عمرانی خوزستان شکسته شود، گفت: بسیاری از نقاط کشور که خط آهن نداشته اکنون به بهترین خطوط راه آهن تجهیز شده‌اند اما خوزستان که قدیمی‌ترین خطوط راه‌آهن را در گذشته داشته، اکنون با مشکلات فراوانی در این زمینه مواجه است.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالمجید ناصری نژاد در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان که امروز 28 بهمن ماه در اهواز برگزار شد با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امیدواریم طلسم معاونت عمرانی خوزستان شکسته شود زیرا چندین ماه است که استان بدون معاونت عمرانی به کار خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: عدم مشخص شدن معاون عمرانی استاندار یا به این معنا است که کار عمرانی خاصی در استان نداریم و یا انتخاب این معاونت کاری دشوار است. اینکه استان چندین ماه را بدون معاون عمرانی سر کند شایسته نیست و امیدواریم هرچه سریعتر شخصی برای این سمت مشخص شود تا نگاه ویژه‌ای به مسایل عمرانی استان شود.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از عملکرد وزارت راه در خوزستان گله‌مند و نگران هستیم و آنچه که باید در این حوزه در خوزستان رخ دهد، اتفاق نیافتاده است.

ناصری نژاد با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به خوزستان، عنوان کرد: سفر وزیر به خوزستان یک سفر مخفیانه بود زیرا در این زمینه هیچ صحبتی با مجمع نمایندگان انجام نگرفت. ما مسایل را در مرکز از طریق ایشان پیگیری می‌کنیم اما در این زمینه به دنبال آن بودیم تا با مجمع نمایندگان استان جلسه‌ای را در درون استان برای پیگیری و حل مشکلات استان با ایشان برگزار کنیم.

وی ادامه داد: راه‌آهن کشور کاملا نوسازی شده اما هنوز بسیاری از نقاط خط راه‌آهن خرمشهر - تهران که قدیمی‌ترین خط آهن کشور است، اصلاح و نوسازی نشده است و مردم با این وضعیت با سختی بسیاری تردد می‌کنند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه راه‌آهن در خوزستان هنوز آنطور که باید انجام نگرفته است، گفت: بسیاری از نقاط کشور که خط آهن نداشته، اکنون به بهترین خطوط راه‌آهن تجهیز شده‌اند اما خوزستان که قدیمی‌ترین خطوط راه‌آهن را در گذشته داشته، اکنون با مشکلات فراوانی در این زمینه مواجه است.

ناصری نژاد با اشاره به اینکه در بخش فرودگاهی در خوزستان مشکلات فراوانی وجود دارد، اظهار کرد: ما منتظر کلنگ زنی فرودگاه جدید خوزستان هستیم اما از زمان وزارت آقای آخوندی تا کنون همچنان این اتفاق نیافتاده است و وضعیت احداث آن همچنان مشخص نیست. 

وی ادامه داد: در خوزستان چندین فرودگاه داریم اما این فرودگاه‌ها یا کوچک و یا با مشکلات تجهیزاتی مواجه هستند و خوزستان به یک فرودگاه بزرگ و مجهز نیاز دارد. اکثر پروازهای خوزستان با تاخیرات مکرری اتفاق می‌افتد. همچنین قیمت بلیت‌های پرواز نیز در خوزستان خاص و بالاتر از بسیاری از نقاط کشور است.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بخش‌های راه استان وضعیت خوبی را شاهد نیستیم. در راه‌های اصلی، راه‌های روستایی و همچنین احداث و نگهداری راه‌های استان با مشکلات جدی مواجه هستیم و بسیاری از پروژه‌ها بلاتکلیف هستند. 

ناصری نژاد خاطرنشان کرد: تا کی قرار است که در جاده‌های خوزستان کشته بدهیم و باید کسی پاسخگوی این موضوع باشد. وضعیت احداث و نگهداری راه‌ها مناسب نیست  اما در استان‌های دیگر وضعیت متفاوت و بسیار بهتر است. هنوز روستاهایی در خوزستان وجود دارد که راه آسفالته ندارند و مردم در راه‌های خاکی تردد می‌کنند.

منبع: ایسنا