کد خبر: ۴۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ 17 February 2019

جای خالی نیروگاه خورشیدی در کاشان

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس به دلایل پشیمانی افراد برای سرمایه‌گذاری درحوزه انرژی‌های تجدیدپذیر اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری برای احداث نیروگاه نیازمند ارائه ضمانت به سرمایه‌گذاران است.
به گزارش سازه نیوز، سیدجواد ساداتی‌نژاد با اشاره به وضعیت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در  کشور، گفت:شهرهای کاشان، آران و بیدگل متوسط 10 ساعت تابش آفتاب در طول روز دارند اما هیچ اتفاقی در حوزه انرژی‌های نو در این شهرها نیفتاده در حالی که باید تاکنون پنل‌های خورشیدی در تمام این منطقه آفتاب‌گیر نصب شده باشند.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مناطق کویری همچون آران و بیدگل و نائین محدودیت زمین وجود ندارد اما مشکل در ارائه تسهیلات بانکی است، افزود: باوجود آنکه چندین نفر تا پای قرارداد برای راه‌اندازی پنل‌ها رفته‌اند اما فرآیند بسیار سخت موجود در وزارتخانه راه و شهرسازی و سازمان محیط زیست برای واگذاری زمین و مراحل سخت دریافت تسهیلات همچون وام بانکی سبب شده داوطلبان از ادامه راه پشیمان شوند.  

سرمایه‌گذاری برای احداث نیروگاه نیازمند ارائه ضمانت به سرمایه‌گذاران است اما بوروکراسی دست و پاگیری مانع ادامه کار شده است

وی با بیان اینکه کشورهای مختلف همچون چین، آلمان، اتریش و... نیز استقبال خود را برای سرمایه‌گذاری در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر اعلام کرده‌اند اما به دلیل عدم دریافت تضمین برای سرمایه‌گذاری خود از انعقاد قرارداد پشیمان می‌شوند، ادامه داد: سرمایه‌گذاری برای احداث نیروگاه نیازمند ارائه ضمانت به سرمایه‌گذاران است اما بوروکراسی دست و پاگیر پیرامون ارائه این ضمانت مانع ادامه کار شده است.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس با یادآوری اینکه کاشان نیروگاه خورشیدی ندارد، اظهارکرد: اگرچه سازمان بسیج مستضعفین نصب رایگان پنل‌های خورشیدی را پذیرفته اما اجرای آن هنوز آغاز نشده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین توضیح داد: "طرح برکت آفتاب" کمیته امداد امام خمینی(ره) مبنی بر ایجاد اشتغال از طریق پنل‌های خورشیدی برای افراد تحت پوشش خود، نیز هنوز در کاشان باوجود داشتن آفتاب فراوان اجرایی نشده البته گرانی‌های اخیر و بالا رفتن قیمت دلار دولت را در پیگیری این مهم دچار چالش کرده است./منبع: خبرگزاری خانه ملت