کد خبر: ۴۶۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ 03 March 2019

رونمایی از پنجره واحد شروع کسب و کار

رونمایی از پنجره واحد شروع کسب و کار با حضور رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان تامین اجتماعی و سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور، توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی انجام شد.
به گزارش سازه نیوز، با راه اندازی این سامانه، امکان برقراری ارتباط الکترونیکی میان سازمان ثبت اسناد و املاک و سازمان امور مالیاتی کشور برای مرحله اطلاع رسانی به سازمان مالیاتی در خصوص شروع فعالیت اقتصادی موضوع ماده 177 قانون مالیات های مستقیم فراهم می شود.
‎بر این اساس همچنین، با راه اندازی این سامانه، اخذ تاییدیه و دریافت کد رهگیری پیش ثبت نام مالیاتی بدون مراجعه ارباب رجوع به سازمان امور مالیاتی کشور و از طریق درگاه الکترونیکی اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری انجام خواهد شد.
‎این گزارش حاکی است، با راه اندازی سامانه پنجره واحد کسب و کار که امروز با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی افتتاح شد، امکان ثبت نام واحد برای مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده ، بدون مراجعه به سازمان امور مالیاتی کشور فراهم خواهد شد.
برقراری ارتباط الکترونیکی میان اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری و سازمان تامین اجتماعی برای مرحله ثبت نام کارگران در این سازمان و اخذ کد کارگاهی شرکت های جدید التاسیس، بدون نیاز به مراجعه ارباب رجوع و از طریق درگاه الکترونیکی اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری، از دیگر مزایای راه اندازی پنجره واحد کسب و کار عنوان شده است.
گزارش مذکور، حذف دریافت حضوری گواهی عدم سوء پیشینه را نیز به عنوان امکانات جدید پنجره واحد کسب و کار اعلام نموده است.
با راه اندازی سامانه پنجره واحد کسب و کار، زمان شروع فعالیت‌های اقتصادی موضوع ماده 177 قانون مالیات های مستقیم از میانگین 72.5 روز به 48 روز کاهش می یابد که با فرض ثابت ماندن تاثیر اقدامات فوق بر روی امتیاز شاخص DB بانک جهانی رتبه ایران را در نماگر این بانک، از 173 به 160ارتقاء خواهد داد./منبع:هیبنا