کد خبر: ۴۶۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ 09 March 2019

بررسی وضعیت محل زندگی معلولان

مدیرکل توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه محل زندگی معلولان از نظر مناسب سازی بررسی می شود، گفت: تا کنون بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی معلولان مناسب سازی شده است.
به گزارش سازه نیوز، کاظم نظم  با اشاره به اینکه یک میلیون و 500 هزار معلول شناسایی شده و تحت پوشش بهزیستی هستند، گفت: این افراد دارای معلولیت‌های خیلی شدید شدید، متوسط و خفیف هستند.

وی با تاکید بر اینکه 100 هزار معلول در مراکز روزانه و شبانه روزی بهزیستی نگهداری می‌شوند افزود: از این تعداد معلولانی که در مراکز نگهداری می‌شوند 30 هزار نفر مجهول الهویه هستند و سایر معلولان نیز افرادی هستند که خانواده‌هایشان امکان نگهداری آنها را در خانه ندارند.

مدیر کل توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور در مورد مناسب سازی معابر و اماکن برای عبور و مرور راحت معلولان گفت: متأسفانه تاکنون حدود 30 درصد اماکن و معابر برای زندگی و دسترسی معلولان مناسب سازی شده است و البته سازمان بهزیستی اقدامات و برنامه‌هایی را در این خصوص آغاز کرده است.

وی گفت: موضوع مناسب سازی نیاز به همکاری دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط دارد که امیدواریم با اجرایی شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان که در آن به مناسب سازی نیز تاکید شده است، این امر محقق شود.

نظم ده به اقدام بهزیستی نیز در مورد مناسب سازی منازل معلولان اشاره کرد و افزود: سازمان در راستای اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه، واحدهای مسکونی معلولان با اولویت شدید و خیلی شدید را بررسی و در صورت نیاز به مناسب سازی مکان زندگی، محل عبور و مرور، سرویس بهداشتی و… این اقدام را برای آنها انجام می‌دهد.

به گفته وی، تا کنون بر اساس اقدامات انجام شده بیش از 30 هزار واحد مسکونی معلولان با نصب بالابر، اصلاح سرویس بهداشتی و…مناسب سازی شده است.



منبع: مهر