کد خبر: ۴۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۴ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ 24 March 2019

سیل در گلستان؛ سلبریتی ها در خانه!

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی تنها نشان دهنده بخش کوچکی از خسارات وارد شده به مردم این دیار می باشد که با وجود کاهش بارندگی هنوز از حجم آبگرفتگی ها کم نشده است و خطر افراد زیادی را تهدید می کند.

وحید حاج سعیدی :سیل چند روز اخیر در استان گلستان، خسارات زیادی به ابنیه، زمین های کشاورزی و زیر ساخت های این استان وارد ساخت و شیرینی ایام نوروز را به کام مردم مهمان نواز گلستان تلخ کرد. با وجود فروکش کردن باران باز هم خطر مردم برخی از شهرها و روستاهای استان را تهدید می کند و معاون عمرانی استاندار گلستان از مردم شهرستان های آق قلا، ترکمن و گمیشان که منازلشان در مسیر و جوار رودخانه های قره سو و گرگان رود است خواست تا جای ممکن هرچه زودتر منزل خود را تخلیه کنند.

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی تنها نشان دهنده بخش کوچکی از خسارات وارد شده به مردم این دیار می باشد که با وجود کاهش بارندگی هنوز از حجم آبگرفتگی ها کم نشده است و خطر افراد زیادی را تهدید می کند.

هر چند این سیل و حجم فراوان بارش باران در این استان در سال های اخیر بی سابقه بوده است ، اما با وجود خسارات گسترده سیل و کمبود چادر، مواد خوراکی و سایر مایحتاج  اولیه در این استان، خبری از گریه های جواد خیابانی و کمپین علی دائی و اعلام حساب توسط سلبریتی هایی که در حوادثی از این دست کاسه داغ تر از آش می شوند و با ژست های انسان دوستانه ادای خیرین نیکوکار را در می آورند، نیست و مردم این دیار کماکان روزها و شب های سختی را می گذرانند!

شاید سیل استان گلستان هنوز نتوانسته است احساسات این بزرگواران را جریحه دار کند یا دوستان در ایام نوروز دغدغه های نوروزی دیگری دارند که زمانی برای گرفتن عکس با خانه های محاصره شده با آب در روستاهای سیل زده گلستان ندارند! شاید هم حساب های مسدود شده شان بابت کمک های زلزله کرمانشاه هنوز گشایش نشده اند!

با وجود اینکه معرفی و تبیین سوژه برای گرفتن عکس های اینستاگرامی توسط سلبریتی ها ، زیره به کرمان بردن است و خود این بزرگواران در این امر ید طولایی دارند ولی ذکر این نکته ضروری است انداختن عکس یادگاری درون قایق امدادی و رساندن غذا به روستائیانی که در محاصره سیل قرار دارند، به عنوان یک عکس نوستالژیک و خاطره انگیز می تواند در نوع خودش منحصر به فرد بوده و لایک خور خوبی داشته باشد! البته نجات اسب های اصیل ترکمن گرفتار در آب و خشک کردن آنها هم شاید برای خانم بازیگر به یک خاطره به یاد ماندنی و هیجان انگیز تبدیل شود!  

دردمندانه در این بین رسانه ملی نیز نقشی کاملاً منفعل و خنثی در پیش گرفته و نباید از این رفتار دوگانه این رسانه میلی گذشت که در حوادث غیر مترقبه مشابه با اعلام اقلام مورد نیاز و شماره حساب هموطنان را به عزم ملی جهت کمک به مردم سیل دیده فرا می خواند ولی در مخابره سیل گلستان چنین اراده ای در رسانه عریض و طویل صدا و سیما دیده نمی شود و دوستان تنها به اعلام خبر و پخش  مصاحبه  مسئولان استان بسنده کرده اند!

البته این یک روی سکه است و نگرانی بزرگتر نحوه برخورد و حمایت دولت از سیل زدگان و جبران خسارات های وارد شده به مردم بعد از پایان ماجرا است که جا دارد نمایندگان مجلس و مسئولان استانی با تمام قدرت در احقاق حقوق از دست رفته مردم بکوشند و نگذارند حق مردم استان تضییع شود.   

در خاتمه به اطلاع ملت شریف و انسان دوست کشور عزیمان برسانم اوضاع در روستا ها و برخی شهرهای استان گلستان از حالت بحرانی نیز وخیم تر است و مردم به ترک خانه هایشان و رفتن به مکان های امن توصیه شده اند. در حال حاضر نیروهای امدادی هلال احمر، سپاه ، ارتش ، نیروهای بسیجی و برخی نهاد های مردمی در حال امداد رسانی خالصانه به مردم هستند که امید است با حمایت از آنها روند امداد رسانی شتاب و سرعت بیشتری پیدا کند. قایق، چادر، مواد خوراکی فاسد نشدنی ، آب معدنی ، پتو ، وسایل روشنایی و گرمایشی مورد نیاز بسیاری از هموطنان است تا از مهلکه جان سالم در ببرند.

*روزنامه نگار 

برچسب ها: سیل گلستان
عباسی
|
Germany
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
0
0
احسنت حالا که قرارشد حسابهاشون مسدود بشه تعداد انگست شماری حاضر شدند در کمپین به هلال احمر بپیوندید شرکت کنند بقیه خواب هستند کسانی مثل رامبد جوان عزیز و احسان علی خانی