کد خبر: ۴۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ 15 April 2019

احداث پنج هزار واحد مسکونی

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز : احداث پنج هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی برای خانوار‌های دارای دو معلول به پایان رسیده است
به گزارش سازه نیوز، کیومرث سلگی گفت: در سال 98 برنامه انجمن خیرین مسکن ساز این است که حدود 4هزار واحد مسکونی نیمه کاره تکمیل شود.
وی ادامه داد: احداث 5 هزار واحد مسکونی جدید نیز در دستور کار است که عمده زمین‌های آن‌ها برای احداث مسکن دریافت شده است که این واحد‌های مسکونی عمدتا در شهر‌های زیر 25 هزار نفر قرار دارد که تسهیلات آن‌ها مشخص شده است و مقرر شده تا تسهیلات برای احداث 5 هزار واحد مسکونی جدید تخصیص یابد.
مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز با اعلام اینکه تامین مسکن خانوار‌های دو معلول نیز از دیگر برنامه‌های انجمن در سال جاری است، توضیح داد: انجمن خیرین مسکن ساز به عنوان دبیرخانه تامین مسکن خانوار‌های دومعلول، انجام بخشی از کار را برعهده دارد.
به گفته سلگی، ساخت و احداث 14هزار و 200 واحد مسکن برای دو معلوله‌ها در دستور کار است که تفاهم نامه آن نیز پیش‌تر بین وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مستضفعان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و انجمن خیرین مسکن ساز به امضا رسید.
وی افزود: از میزان 14هزار و 200 واحد مسکونی برای دو معلوله ها، حدود 8 هزار واحد آن عملیاتی شده و 5هزار و 200 واحد آن به اتمام رسیده است.
سلگی گفت: با توجه به اینکه دو سال از زمان تفاهم نامه منعقد شده باقی مانده است امیدواریم تا هرچه زودتر تسهیلات مورد نیاز تخصیص یابد.
وی از تخصیص زمین توسط سازمان ملی زمین و مسکن برای تکمیل طرح مسکن خانوار‌های دومعلوله خبر داد و با اعلام اینکه در صورت تخصیص تسهیلات، واحد‌های مسکونی خانوار‌های دو معلول، پایان سال 99 به اتمام می‌رسد، تصریح کرد: تکمیل واحد‌های مسکونی خانوار‌های دو معلول در صورت تخصیص منابع موردنیاز می‌تواند به الگویی مناسب در کشور بدل شود.
مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز همچنین گفت: در بحث تسهیلات، عمده‌ترین مشکلی که در سطح کشور وجود دارد توقف تخصیص منابع برای تکمیل مسکن‌های مهر توسط انجمن خیرین مسکن ساز بوده است که امیدواریم این مشکل برطرف شود.
سلگی افزود: در حال حاضر هزار و 500 نفر از هیئت امنا و هیئت مدیره هستند که عضو انجمن خیرین مسکن ساز هستند که در حال ارایه خدمات هستند. این افراد بدون آنکه هزینه‌ای را متوجه دولت و نظام کنند با امکانات خود فعالیت می‌کنند که ضرورت دارد تا از خدمات آن‌ها حمایت شود. همچنین، تقاضا داریم که بحث تسهیلات ارزان قیمت و واگذاری زمین برای اقدامات آتی انجمن تسریع یابد.