کد خبر: ۴۶۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ 15 April 2019

تسریع در سنددار کردن خانه های ساخته شده در اراضی دولتی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از افزایش روند واگذاری سند به واحدهای مسکونی ساخته شده در اراضی ملی خبر داد.
به گزارش سازه نیوز، علی نبیان گفت: تسریع سند دار کردن واحدهای مسکونی در دستور کار امسال سازمان ملی زمین و مسکن است و همه استان‌ها مکلف هستند تا این موضوع را به طور جد پیگیری کنند.

وی ادامه داد: نظارت و ارزیابی‌های دقیقی از عملکرد استان‌ها صورت می‌گیرد و امیدوارم تا پایان سال شاهد سرعت بخشی در این اقدام باشیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن درباره واحدهای متقاضی سند رسمی گفت: در گذشته عده‌ای زمین‌های متعلق به اراضی ملی را به افرادی فروختند و اکنون این افراد برای ساخت و ساز با مشکل نداشتن سند روبه‌رو هستند که برای حل این مشکل با استان‌های کل کشور جلساتی برگزار شد و مصوباتی در این جلسه برای اینکه حق مردم و دولت تضعیف نشود داشتیم، بر همین اساس سند دار کردن اراضی با جدیت اجرا می‌شود.

نبیان درباره رفع تصرف در اراضی ملی در ایام نوروز گفت: یگان حفاظت سازمان زمین و مسکن از 27 اسفند گشت‌هایی را در اراضی ملی داشتند که در این ایام 213 مورد تعرض به اراضی ملی صورت گرفت و از این تعداد 211 مورد به مساحت 251 هزار متر مربع توسط یگان حفاظت رفع تصرف شد. بیشتر این رفع تصرفات بیشتر در جنوب سیستان و بلوچستان بود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی برساخت 400 هزار واحد مسکونی، این سازمان، زمین برای ساخت این واحدها را شناسایی کرده است.

وی ادامه داد: سازمان زمین و مسکن بخش‌هایی را که بنیاد مسکن برای ساخت نیازمند زمین است، شناسایی و در اختیار این بنیاد قرار می‌دهد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه در اکثر شهرستان‌های کشور زمین شناسایی شده است گفت: در تهران نیز زمین‌هایی در شهرستان ورامین و شهر ری شناسایی و در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد تا هر چه سریع‌تر ساخت و ساز سرعت گیرد.