کد خبر: ۴۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ 16 April 2019

خسارت ۶۰۴ میلیارد تومانی سیل به جاده های خوزستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از خسارت ۶۰۴ میلیارد تومانی سیل به جاده‌ها، ابنیه فنی و پل‌های استان تاکنون خبر داد.
به گزارش سازه نیوز، غلامعباس بهرامی نیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق آخرین برآورد صورت گرفته، سیل خوزستان تاکنون ۶۰۴ میلیارد تومان به جاده‌ها، ابنیه فنی و پل‌های استان خسارت وارد کرده است.

وی با اشاره به بازگشایی محور اهواز- شوش – اندیمشک، افزود: این مسیر از روستای الباجی تا روستای سید عباس در سه تا چهار مقطع دچار آبگرفتگی شده است.

بهرامی نیا مجموع طول آبگرفتگی در این مسیر را حدود ۲۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: در بخش‌هایی این محور که دچار آبگرفتگی شده‌اند، تردد در مسیر به صورت دو طرفه است از این رو رانندگان احتیاط لازم را در حین رانندگی داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده خوزستان با بیان اینکه ورودی شهر اهواز (پلیس راه قدیم اهواز به اندیمشک) مشکلاتی ناشی از آبگرفتگی جاده وجود دارد، بیان کرد: علی رغم آبگرفتگی، تردد در این مسیر برقرار است اما امیدواریم سطح آب در این مقطع کاهش پیدا کند تا مجدد محور مسدود اعلام نشود.

بهرامی نیا در خصوص وضعیت آبگرفتگی پل چمران، ادامه داد: خود پل چمران مشکلی ندارد اما آب‌هایی که از مناطق دوردست به سمت اهواز درحرکت هستند، بر روی پل رفته و مقداری آب روی پل است.

وی گفت: تلاش خواهیم کرد این آب‌ها را منحرف کنیم تا آب به پل وارد نشود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده خوزستان در خصوص وضعیت جاده شادگان گفت: با پیگیری و تلاش ستاد مدیریت استان، محور این شهرستان تا الان تحت کنترل است و مشکلی ندارد؛ مقاطعی که باید اقداماتی برای جلوگیری از آبگرفتگی صورت می‌گرفت انجام شده و تلاش شده با ایجاد سیل بند از ورود آب به جاده جلوگیری شود.

بهرامی نیا در ادامه با اشاره به بازگشایی چند مسیر روستایی با تلاش نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طی چند روز گذشته، گفت: تلاش می‌شود محورهای روستایی مزرعه و آهودشت نیز با لوله گذاری و هدایت آب، امروز بازگشایی شوند.

وی ادامه داد: بعضی از روستاها تخلیه شده‌اند و امکان کار در آنها وجود ندارد؛ در این روستاها بلافاصله با کاهش سطح آب اصلاح محورها ا انجام می‌شود.




منبع: مهر