کد خبر: ۴۶۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ 16 April 2019

تصویب حق مسکن ۱۰۰ هزار تومانی کارگران

معاون وزیر کار از تصویب حق مسکن ۱۰۰ هزار تومانی کارگران در نشست دیروز کمیسیون اقتصادی دولت به ریاست وزیر اقتصاد خبر داد.
به گزارش سازه نیوز، حاتم شاکرمی درباره آخرین وضعیت تصویب حق مسکن 100 هزار تومانی کارگران در سال 98، گفت: راجع به کمک هزینه حق مسکن کارگران روز گذشته جلسه‌ای در کمیسیون اقتصادی دولت به ریاست آقای دژپسند وزیر اقتصاد و با حضور وزرای اقتصادی برگزار شد.

وی با بیان اینکه بعد از ارائه توضیحات لازم به اعضا، خوشبختانه کمیسیون اقتصادی دولت مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش حق مسکن کارگران به 100 هزار تومان را تأیید کرد، افزود: با توجه به فرایندی که در شورای عالی کار برای افزایش حق مسکن طی شده بود، کمیسیون اقتصادی دولت نیز با افزایش آن موافقت کرد که امیدواریم به زودی این مصوبه در جلسه هیأت وزیران به تصویب برسد.

معاون «امور روابط کار» وزیر کار تاکید کرد: قطعاً موانعی در مسیر تصویب نهایی حق مسکن کارگران و کارکنان مشمول قانون کار وجود ندارد.

شاکرمی درباره زمان تصویب نهایی این مصوبه در هیأت دولت و اعمال آن در حقوق و دستمزد کارگران و کارکنان مشمول قانون کار نیز، گفت: امیدواریم تا هفته کارگر در هیأت وزیران به تصویب نهایی برسد.

در نشست اول بهمن ماه 97 شورای عالی کار که با دستور کار «افزایش حق مسکن» برگزار شد، حق مسکن کارگران 60 هزار تومان افزایش یافت.

حق مسکن تنها ردیف فیش حقوقی کارگران است که پس از تأیید شورای عالی کار، اعمال آن منوط به تصویب هیأت وزیران است.



منبع: مهر