کد خبر: ۴۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ 17 April 2019

نصب هشت پل در گام اول بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان

استاندار لرستان از نصب هشت دهنه پل برای برقراری راه ارتباطی بین روستاهای سیل‌زده استان خبر داد.
به گزارش سازه نیوز، سیدموسی خادمی اظهار کرد: یکی از مواردی که در سیل اخیر به آن خسارت‌های سنگینی وارد شد، راه‌های ارتباطی به‌ویژه پل‌هایی است که جاده‌های اصلی را به روستاها متصل می‌کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه در این سیل، پل‌های رودخانه کشکان و رودخانه‌های فرعی از بین رفتند و ارتباط تعداد زیادی از خانوارهای روستایی قطع شد.

خادمی با بیان این‌که برقراری ارتباط و ایجاد این پل‌ها از اولویت‌های کاری ماست، افزود: ابتدا هشت دهنه پل در اولویت قرار گرفتند که با برنامه‌ریزی انجام شده، در حال نصب یا حمل هستند که به زودی متصل خواهند شد.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: از وزارت راه و شهرسازی و مجموعه سازمان راهداری، حمل‌ونقل و مسئولان این مجموعه تقدیر می‌کنیم چراکه در این‌باره همکاری خوبی داشتند.

وی ادامه داد: همچنین از ارتش جمهوری اسلامی و مجموعه مهندسی آن که پل‌های خرپایی و ایلی راه‌های ارتباطی روستایی را برقرار کردند تقدیر می‌کنیم.

خادمی بیان کرد: پل روستای دوآب با طول 70 متر از جمله پل‌های در حال حمل است که فردا (چهارشنبه، 28 فروردین) کار نصب آن آغاز خواهد شد.

استاندار لرستان با بیان این‌که پل روستای چم‌شهران نیز 60 متر طول دارد که نصب آن شروع شده است، ادامه داد: پل روستای زیودار که چندین روستا را پوشش می‌دهد 45 متر درازا دارد و چند روز آینده کار اتصال آن آغاز می‌شود.

به گفته وی پل کلات زیودار نیز حمل شده و امروز (سه شنبه، 27 فروردین) کار نصب آن شروع شد.

خادمی با اشاره به این‌که پل روستای چم‌مهر 120 متر طول دارد و از اصفهان حمل شده است، گفت: این پل نیز طی روزهای آینده نصب می‌شود.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: پل‌های کوره‌دشت کوهدشت و روستای حیات‌الغیب نیز توسط ارتش نصب خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: این چند دهنه پل تعیین‌تکلیف شده و با همکاری اداره کل راهداری و ارتش جمهوری اسلامی تا چند روز آینده نصب خواهند شد.

خادمی با بیان این‌که کار ساخت دو پل دیگر مربوط به وزارت نفت است و به زودی تعیین تکلیف خواهند شد، اضافه کرد: با بهره‌برداری از این پل‌ها بخش عمده‌ای از مشکلات حل خواهد شد.

به گفته استاندار لرستان، تعدادی از پل‌های مهم باقی‌مانده نیز ظرف چند روز آینده تعیین تکلیف خواهند شد.


منبع: ایسنا