کد خبر: ۴۶۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ 22 April 2019

تمامی سدهای مازندران در وضعیت سرریز قرار دارند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به اینکه تمامی سدهای استان در وضعیت سرریز قرار دارند، گفت: سد شهید رجایی نیز صبح امروز به برکت بارندگی‌های مناسب سال آبی جاری پر شده و پس از ۶ سال شاهد سرریز آن بوده‌ایم.
به گزارش سازه نیوز، سیدابراهیم یخشکی ظرفیت مخزن سد شهیدرجایی را 165 میلیون مترمکعب دانست و افزود: سال گذشته در چنین زمانی آب موجود در مخزن سد 45 میلیون مترمکعب و ورودی به آن تنها یک مترمکعب بوده است ولی در حال حاضر ورودی به سد 20 مترمکعب و ظرفیت آن نیز کاملا پر شده است که این مهم حاکی از سال زراعی بسیار خوبی برای کشاورزان منطقه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تمامی سدهای استان در وضعیت سرریز قرار دارند، ادامه داد: سد البرز نیز به عنوان دیگر سازه آبی بزرگ استان دارای ذخیره آبی بسیار مناسبی است به طوری که از ظرفیت 142 میلیون مترمکعبی مخزن این سد تاکنون 138 میلیون مترمکعب آن پر شده و پنج میلیون مترمکعب از آن برای کنترل سیلاب احتمالی خالی نگه داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران تاکید کرد: از فردا دوشنبه، دوم اردیبهشت‌ماه هم تمام توان نیروگاه برق‌آبی سد شهید رجایی با ظرفیت 13 مگاوات وارد مدار خواهد شد.



منبع: ایلنا