کد خبر: ۴۶۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ 24 April 2019

پروژه‌های دیدنی در سال ۲۰۱۹

در سال ۲۰۱۹، معماری و پروژه‌های طراحی شهری، مفاهیم شهری جدید، و هم‌چنین مفاهیم نوآورانه‌ای را برای زندگی شهری ارائه می‌دهند.
به گزارش سازه نیوز،  در حال حاضر 13 پروژه شاخص در نقاط مختلف دنیا در حال انجام است که در سال 2019 افتتاح خواهد شد، از همین رو نیم نگاهی به این پروژه‌ها می‌اندازیم:
ستاد "WeBank" در شهر صنعتی "Shenzhen" در کشور چین:
این ساختمان در سال جاری در یک برج جدید در منطقه آزاد تجاری "شنژن" افتتاح می‌شود. این ستاد جدید، که اولین و تنها بانک خصوصی تماما دیجیتال در کشور چین است، قصد دارد فضاهای عمومی منطقه اطراف را در ساختمان ادغام کند. این برج 31 طبقه دارای تراس‌هایی است که در داخل آن باغچه‌هایی کاشته شده، هم‌چنین در فضاهای داخلی یا در فضای باز این برج نیز باغچه‌ها دیده می‌شوند و طیف وسیعی از استراتژی‌های طراحی با کارایی بالا برای ایجاد محیط کار سالم، و سرشار از محبت و همکاری در این سازه به کار رفته است.
این برج به گونه‌ای ساخته شده که از داخل تراس نور روز و هم‌چنین تهویه طبیعی به داخل ساختمان وارد می‌شود. در داخل ساختمان، فضاهای کاری انعطاف‌پذیر، تعامل بین ادارات را ارتقا خواهند داد، در حالی‌که سازگاری نیز در آینده امکان‌پذیر است. ادغام این پروژه دیجیتال با محیط طبیعی، نشان‌دهنده اتصال دیدگاه شرکت در امور مالی و فنا‌وری به جهان است.
مرکز کنفرانس "Moscone" در سان‌فرانسیسکو
در این ماه، ساکنان محله "SoMa" در سان‌فرانسیسکو اتفاق بزرگی برای جشن گرفتن دارند: آن‌هم توسعه مرکز کنفرانس "Moscone" است، این پروژه که ساخت آن چهار سال به‌طول انجامیده، در نهایت کامل خواهد شد. این پروژه نه تنها بزرگترین مجتمع شهر خواهد بود، بلکه امکانات زیادی را نیز در این محله ایجاد می‌کند. پارکینگ هم‌سطح و رمپ‌های وسایل نقلیه با فضاهای مناسب برای عبور از پیاده‌رو جایگزین شده اند، هم‌چنین نمای جدید و شفاف ساختمان باعث می‌شود تا فعالیت در داخل ساختمان قابل مشاهده باشد. این سازه، در حال حاضر بیش از 743 متر مربع فضای عمومی جدید از جمله فضاهای باز و منطقه بازی کودکان را داراست.
فرودگاه "Sea-Tac" در "سیاتل"
فرودگاه بین‌المللی "سیاتل تاکوما"، به سرعت توانسته به یکی از پیشرفته‌ترین فرودگاه‌های آمریکای‌شمالی تبدیل شود. در مدت زمان تنها پنج سال، ترافیک مسافری تقریبا به میزان دوبرابر افزایش داشته و با توجه به لیست گسترده مقاصد جهانی، "Sea Tac" به طور فزاینده‌ای تبدیل به یک مرکز بین‌المللی شده است. برای رسیدن به این نیاز و پیش‌بینی توسعه‌ای که در آینده با آن مواجه است، یک پروژه توسعه بزرگ در حال انجام است. امکانات رفاهی در ورودی این فرودگاه بین‌المللی جدید این منطقه را به عنوان دروازه‌ای پیشرو برای گردشگران و تاجران قرار خواهد داد.
یک راه‌رو که در ارتفاع بالای 800 فوت (بیش از 240 متر) است، این ساختمان جدید را به دروازه‌های جنوبی فرودگاه متصل می‌کند. برای به حداکثر رساندن تاثیر بر عملیات، راهرو خارج از محل ساخته خواهد شده و در سه بخش نصب شده است. این تابستان، بخش مرکزی 300 فوت (بیش از 90 متر) بلند خواهد شد، نقطه عطف بعدی این پروژه در سال 2020 انجام خواهد شد.
سالن ایستگاه قطار "Moynihan" در نیویورک:
این پروژه برای تبدیل اداره پست "جیمز فارلی" به ایستگاه قطار در قرن بیست‌و‌یکم، دهه‌ها در حال ساخت بوده است. ساخت و ساز در این ایستگاه مجلل، به اواسط کار خود رسیده است، و این پروژه برای تکمیل تا سال 2020 هدف‌گذاری شده است. این ایستگاه جدید شامل پلتفرم‌های گسترش یافته و کنفرانس‌هایی است که این مرکز را به ایستگاه قطار "penn" متصل می‌کند و تجربه سفر را برای صدها هزار مسافر در روز به ارمغان می‌آورد.
برج "One Manhattan West" در نیویورک
توسعه "Manhattan West"، اداره، هتل، خرده‌فروشی، غذاخوری و دو هکتار فضای باز را در این منطقه به ارمغان خواهد آورد. این پروژه به عنوان دروازه‌ای جدید به این محله خدمت می‌کند و اولین برج آن در سال 2019 به اتمام می‌رسد.
مرکز تحقیقاتی "Wellesley College" در ماساچوست
کالج "Wellesley"، که در سال 1870 تأسیس شد، یکی از اولین موسسات آموزش عالی در سطح این کشور بود که با هدف تشویق زنان برای تحصیل در علوم مختلف آغاز به کار کرد. امروزه، فارغ التحصیلان از دانشکده‌های علوم و مهندسی "Wellesley"، از فارغ‌التحصیلان خانم از کالج هنر لیبرال در سطح این کشور بیشتر است. این مرکز علمی در دهه 1920 ساخته شد و دو مرتبه در دهه‌های بعد توسعه یافته، تا برنامه‌های تحقیقاتی جدیدی را جایگزین کند. در حال حاضر، برای حفظ موقعیت "Wellesley" در پیشرو بودن آموزش STEM، پیش بینی شده که نوسازی و تکمیل جدیدی در راه است که تعهد کالج برای آموزش نسل‌های آینده زنان را در علم تقویت خواهد کرد.
این طرح به مانند یک روستا تصور می‌شود که از سالن‌های کوچک ساخته شده و دارای طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها است. بازسازی در سال 2019 تکمیل خواهد شد، در حالی‌که قسمتی دیگر از روند گسترش در سال 2021 صورت خواهد گرفت.
پروژه "500 Folsom" در سان‌فرانسیسکو
برای بیش از یک دهه، در جریان بازسازی - به دنبال ایجاد یک مرکز ترانزیت جدید - یک ساختمان چند‌منظوره به نام 500 Folsom"" کمک خواهد کرد که خیابان "Folsom" به عنوان اصلی ترین خیابان عمومی و تجاری این منطقه شناخته شود.
"500 Folsom" شامل یک برج 42 طبقه است که توسط دو ساختمان زیرین متصل شده‌اند که در مجموع 456 + 114 واحد برای اقشار ضعیف و متوسط جامعه، هم‌چنین امکانات مختلف از قبیل باغ‌های بلند، خانه سبز و اتاق‌های اجتماعی را فراهم می‌کند. فضاهای خرده‌فروشی هم‌سطح با زمین، و هم‌چنین مجموعه‌ای از معابر، فعالیت در این محله در طول شبانه‌روز بیشتر می‌کند. این پروژه انتظار می‌رود که در این تابستان تکمیل شود.
مرکز اجتماعی "Long Beach" در کالیفرنیا
شهر کالیفرنیا در حال یک تغییر تاریخی است. "لانگ بیچ"، یک مجتمع دولتی در سال 1970 بود که به عنوان قلب یک منطقه پر جنب و جوش، به شدت نیازمند احیا و توسعه مجدد بود. این پروژه به عنوان یکی از بزرگترین مشارکت‌های دولتی و بخش خصوصی در تاریخ کالیفرنیا به شمار می‌رود که به عنوان نمونه‌ای برای شهرهای دیگر نیز محسوب می‌شود.
باغ "Manhattan loft" در لندن
زندگی شهری چگونه به ارتفاعات جدیدی رسیده است؟ در شهر لندن، این برج 42 طبقه با طراحی غیرمتعارفی که دارد، آن را به یک نماد تبدیل کرده است. تیم معماران و مهندسان که این برج را با هدف ایجاد یک جامعه عمودی طراحی و اجرا کرده‌اند، به گونه‌ای که این ساختمان تعامل میان ساکنان را ارتقا می‌بخشد. این برج دو طرفه طراحی شده، تا با فضاهای زیبای اطراف هم‌خوان باشد، از جمله باغ‌ها و تراس‌های دارای منظره چشمگیر به سراسر شهر. این برج، طیف وسیعی از گزینه‌های مسکونی را ارائه می‌دهد، از لبه‌های استودیویی تا پنت‌هاوس دوقلو. طراحی این آسمان‌خراش این اصل را تأیید می‌کند که یک اندازه، نمی‌تواند برای همه مناسب باشد. یک هتل، رستوران و بوتیک در پایین برج، پویایی دو چندانی به ترکیب این سازه اضافه خواهد کرد، و به عنوان مقصدی برای هنر و فرهنگ تلقی خواهد شد.
میدان "Nine Elms" در لندن:
در سال جاری، پروژه‌ای مخلوط در میدان "Nine Elms" ساخته خواهد شد که شخصیت منطقه مجاور رودخانه را تعریف می‌کند.
در حال حاضر، در مرحله ستون‌بندی قرار دارد که برای توسعه بیشتر در دو فاز انجام خواهد شد. فاز اول، شامل سه برج مسکونی 38، 48 و 54 طبقه است که تقریبا 900 خانه جدید را فراهم می‌کند. فاز دوم شامل طیف وسیعی از ساختمان‌های کوتاه و یا متوسط می‌شود که باغ‌های جدیدی را به وجود می‌آورند.
پروژه "The Lincoln Common" در شیکاگو
در قلب محله پارک لینکلن در شیکاگو، یک پروژه ترکیبی در حال توسعه است که در پاییز، این پروژه 1،1 میلیون متر مربعی افتتاح خواهد شد.
"Lincoln Common"، شامل ترکیبی متنوع از برنامه‌‌هایی نظیر، یک پلان مرکزی، باغ‌های خوش منظره، منطقه بازی کودکان، فضاهای خرده‌فروشی، دو برج 20 طبقه مسکونی، آپارتمان‌ها و یک ساختمان اداری می‌شود. علاوه بر پروسه جدید ساخت، این پروژه هم‌چنین، از آجرهای قرن بیستم ساختمان که با محوطه بیمارستان انطباق دارد، مجدد استفاده شده است.
طیف وسیعی از استراتژی‌های طراحی پایدار، از جمله سیستم‌های بیرونی با عملکرد بالا و تراس‌های پشت‌بام با چشم‌انداز عالی در هر دو برج مسکونی به کار رفته، که به طور قابل ملاحظه‌ای منجر به کاهش مصرف انرژی و آب می‌شوند و پروژه را در مسیر گواهینامه "LEED Silver" قرار می‌دهد.
خیابان "100 Mount" در شهر سیدنی
در شمال شهر سیدنی، خیابان "100 Mount ST" که در اوایل سال 2019 افتتاح می‌شود، آخرین افزوده در این منطقه تجاری خواهد بود. این برج 35 طبقه با بهره‌گیری از ساختار پیچیده و انعطاف‌پذیری پیشرفته‌اش در زمینه معماری و مهندسی سازه،  افتتاح می‌شود. پرده‌های شیشه‌ای، نور ورودی روز را افزایش می‌دهد و یک منظره پانورامیک از "خانه اپرا" و "پل بندر سیدنی" را ارائه می‌دهد.
این سازه، همچنین دارای یک نماد به عنوان معماری پایدار است: این پروژه به گونه‌ای طراحی شده تا درجه 5-ستاره در "ستاره سبز استرالیا" و "سیستم‌های رتبه‌بندی محیط‌زیست داخلی استرالیا" دست یابد.
بر روی سطح زمین، محوطه برج به این گونه طراحی شده تا مجموعه‌هایی از فضاهای باز مانند، لابی تجاری، کافه و رستوران وجود دارند. از مراحل و مسیرهای گوناگون، بازدیدکنندگان می‌توانند به رابط‌های حمل و نقل عمومی و خرده‌فروشی عمومی دسترسی پیدا کنند.
برج "Istanbul" در شهر استانبول:
مرکزی تجاری پرطرفدار در محله "لوانت" شهر استانبول به زودی مقصد نمادین جدیدی را به دست خواهد آورد. برج 52 طبقه استانبول، با طراحی الهام گرفته از پیچیدگی‌های هندسی معماری و هنر ترکیه، چشم‌انداز پانورامایی از "بسفر"، "دریای سیاه" و "شاخ طلایی" را ارائه می‌دهد. دیوار بیرونی این برج، امسال به پایان خواهد رسید.
ساختار محیط ساختمان، فضای باز و بدون ستون را فراهم می‌کند که اجازه حداکثر انعطاف‌پذیری برای طرح‌بندی داخلی را می‌دهد. هم سطح با زمین، از میدان عمومی یک سالن به عنوان ورودی جداگانه برای موزه زیرزمینی، مرکز کنفرانس و مجموعه خرده‌فروشی ساخته شده است./منبع:عصر ساختمان


برچسب ها: پروژه، سیدنی