کد خبر: ۴۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ 05 May 2019

آخرین آمار افتتاحات مسکن مهر

طبق اعلام قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی، ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر باقی‌مانده که ۲۰۰ هزار واحد آن آماده تحویل و۲۰۰ هزار واحد باقی مانده هم تا پایان امسال تکمیل می‌شود.
به گزارش سازه نیوز،  احمد اصغری مهرآبادی در شورای مسکن استان همدان اظهار کرد: از مجموع 2 میلیون و200 هزار مسکن مهر شهری یک میلیون و800 هزار واحد آن تحویل متقاضیان شده ،200 هزار واحد آماده تحویل و200 هزار واحد باقی مانده هم تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

وی افزود: بر اساس مصوبه مجلس 1,500 میلیارد تومان برای کمک به ایجاد خدمات زیر بنایی، انشعابات و خطوط انتقال، محوطه سازی، ایجاد مسجد و کلانتری و راه‌های دسترسی در مساکن مهر از طریق فروش اراضی در اختیار سازمان ملی و مسکن اختصاص یافته است.

سرعت‌دهی به خدمات و زیرساخت‌ها

بیشترین تعداد واحدهای نیمه‌کاره مسکن مهر در شهرهای پردیس، پرند و هشتگرد قرار دارد که طبق گزارش‌های میدانی، روند ایجاد خدمات زیربنایی و روبنایی این سایت‌ها سرعت گرفته است. از 10 بهمن ماه سال گذشته در پردیس دو قرارداد بزرگ به ارزش 1,400 میلیارد تومان برای ایجاد خدمات و زیرساخت‌ها از جمله مترو و راه‌های دسترسی به امضا رسید.

هم‌چنین از 85 هزار واحد مسکن مهر این شهر گفته می‌شود تا کنون بیش از 35 هزار مورد افتتاح و سایر واحدها تا پایان سال تکمیل می‌شود.

در پرند هم طی مراسمی در روز چهارم اردیبهشت ماه 1398 که 5000 واحد مسکن مهر و همچنین پروژه‌های آماده‌سازی و محوطه‌سازی افتتاح و برخی دیگر از پروژه‌ها کلنگ‌زنی شد، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفت که از 96 هزار واحد مسکن مهر پرند، 74 هزار واحد بهره‌برداری شده است.

در هشتگرد هم از ابتدا در سال 1386 حدود 49 هزار واحد مسکن مهر تعیین شده بود که به دلیل عدم تقاضا به 39 هزار کاهش پیدا کرد. از این تعداد 17 هزار مورد تحویل شده و 6 هزار واحد نیز به پایان رسیده که در مرحله رفع نقص قرار دارد. به گفته داوود صفدری، مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد، مترو این شهر و هم‌چنین پروژه مسکن مهر تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.



منبع: ایسنا