کد خبر: ۴۶۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ 08 May 2019

کاخ سلطنتی کیوتوی ژاپن

کاخ سلطنتی کیوتوی ژاپن Kyoto Imperial Palace مجموع کاخ سلطنتی ژاپن است، هر چند که امپراتور ژاپن در کشور اقامت نمی کرد، بعدها امپراتور در کاخ سلطنتی توکیو از سال ۱۸۶۹ اقامت گزید و سپس در سال ۱۸۷۷ دستور به مرمت و حفاظت از کاخ سلطنتی کیوتو را صادر کرد.
به گزارش سازه نیوز، کاخ امپراتوری ژاپن یا کُوکیو قصر و قلعه‌ای است که در منطقهٔ چیودای توکیو پایتخت ژاپن واقع شده‌است. در حال حاضر این قلعه محل اقامت امپراتور ژاپن، امپراتور آکی‌هیتو و خانواده سلطنتی ژاپن است.
تاریخچه کاخ
در سال 1868 میلادی امپراتور میجی در اولین سال امپراتوری خود نام قلعه ادو را به قلعه توکیو تغییر داد و این مکان به عنوان محل اقامت امپراتوران ژاپن انتخاب شد.
در سال 1869 میلادی امپراتور میجی نام قلعهٔ توکیو را به قلعهٔ امپراتور تغییر داد.
در سال 1873 میلادی به علت آتش سوزی‌ای که در قصر رخ داد. محل اقامت امپراتور به طور موقت به گئی رینکان منتقل شد.
در سال 1888 میلادی قصر جدید در این مکان افتتاح شد و بنام جدید کیوجو خوانده شد.
در سال 1945 میلادی در اثر بمباران هوایی قصر اصلی دچار آتش سوزی شده و امپراتور شووا به طور موقت در قصر دیگری اقامت گزید. امپراتور بعد از جنگ ساخت خانه‌های مردم را که طی جنگ و بمباران‌های مهیب از بین رفته بود به ترمیم قصر مقدم دانسته و ساخت قصر را به سال‌های بعد موکول کرد.
در سال 1948 میلادی نام قصر به کُوکیو تغییر پیدا کرد.
در سال 1968 میلادی بعد از چهار سال کار ساخت قصر جدید امپراتور به پایان رسید اما قصر جدید به طور رسمی از سال بعد مورد استفادهٔ امپراتور شووا قرار گرفت.
در حال حاضر امپراتور آکی‌هیتو و همسر وی امپراتریس می‌چیکو هم در گئی رینکان  هم در این قصر اقامت دارند.
از سال 1968 میلادی قسمت شرقی قصر در معرض بازدید عموم قرار گرفته‌است و بازدید از آن برای همگان آزاد است. در داخل این محوطه موزهٔ سلطنتی ساننومارو قرار دارد. از سال 1993 میلادی ورود و بازدید از این موزه رایگان شده‌است.
آژانس خانواده سلطنتی میزبان تورهای عمومی ساختمان چند بار در روز می باشند. این قصر در گیون  کیوتو ، یک محوطه مستطیل شکل 1.3 کیلومتری شمال به جنوب و 0.7 کیلومتری شرق به غرب است که همچنین شامل باغ های کاخ سلطنتی نیز می باشد، واقع شده است.
کاخ سلطنتی رسما  از  اواخر قرن دوازدهم در همین مکان  واقع شده است. این  قصر، مانند بسیاری از قدیمی ترین و مهم ترین ساختمان ها در ژاپن، توسط آتش ویران شد و چند بار در طول دوره از تاریخ خود  بازسازی و مرمت شده است، گفته می شود که این قصر تاکنون هشت بار ویران و مجددا بازسازی شده است. در این بنا معماری های گوناگونی از قرن دوازدهم و دوره های پس آن به چشم می خورد./منبع:عصرساختمان