کد خبر: ۴۶۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ 11 May 2019

رونمایی از کتاب «فناوري و مديريت عمليات تخريب سازه ها»

کتاب «فناوري و مديريت عمليات تخريب سازه ها» به همت دکتر مهدی روانشادنیا و میلاد علی پور بشری، ترجمه و توسط انتشارات سیمای دانش منتشر شد
 
کتاب «فناوري و مديريت عمليات تخريب سازه ها» به همت دکتر مهدی روانشادنیا و میلاد علی پور بشری، ترجمه و توسط انتشارات سیمای دانش منتشر شد.


 تخریب سازه های قدیمی یکی از اولین و مهمترین مراحل در پروژه های ساخت و ساز به منظور احداث سازه های جدید می باشد. متأسفانه، آمارها حاکی از وقوع حوادث بسیار زیادی در مرحله ی آماده سازی و تخریب است که این حوادث منجر به فوت، آسیب رسانی به افراد و سازه های مجاور، هدر رفتن دارایی های عمومی و دولتی، آسیب های جدی شغلی و زمان از دست رفته می شود.

مسأله قابل تأمل این است که حوادث مذکور در تخریب سازه های یک یا چند طبقه، بروز نموده اند و در آینده ی نه چندان دور، عمر مفید ساختمان های با تعداد طبقات بیشتر رو به پایان بوده، که در صورت عدم آمادگی، چاره اندیشی و پیش بینی تمهیدات لازم در این زمینه، صنعت ساخت و ساز کشور با چالشی اساسی روبه رو خواهد شد.



متأسفانه مسأله تخریب تاکنون در کشور ما به طور خاص مورد توجه قرار نگرفته و آیین نامه ای برای آن تدوین نشده است. در صورتی که در اکثر کشورهای پیشرفته آیین نامه ای جداگانه برای عملیات تخریب وجود دارد که در بر گیرنده موضوعات مختلفی چون شیوه های تخریب، ایمنی، تأمین آسایش شهروندان حین تخریب و بازیافت مصالح حاصل از آن می باشد. 


با توجه به موارد فوق الذکر و جهت ادای بخشی از دین خود به جامعه مهندسی کشور، ترجمه یکی از برجسته ترین و جامع ترین کتاب ها در زمینه تخریب سازه ها مد نظر مترجمان قرار گرفت.

 کتاب حاضر شامل ۱۳ فصل بوده و در آن به مباحثی مختلفی چون روش-های نوین تخریب، نحوه برآورد و قیمت گذاری پروژه، انواع قراردادها در پروژه های تخریب، ایمنی، تجهیزات و ماشین آلات مدرن و نحوه مدیریت پروژه های تخریب پرداخته شده است. 

امید است این اثر راهنمایی مفید برای تمامی دست اندرکاران پروژه های تخریب اعم از مدیران پروژه، مهندسان، پیمانکاران و سایر افراد علاقه مند به این حوزه جهت آشنایی با شیوه های نوین تخریب در دنیا و ارتقا سطح دانش و بکارگیری آن در کشور عزیزمان ایران موثر واقع گردد.

علاقه مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند به انتشارات سیمای دانش، آذر، عصر دانش یا پرهام و نیز وب سایت انتشارات سیمای دانش مراجعه کنند.
منبع: بنا