کد خبر: ۴۶۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ 14 May 2019

تشکیل کارگروه تعیین تکلیف واحدهای مسکن مهر

مدیر امور اعتباری بانک عامل بخش مسکن از تشکیل کارگروه ویژه به منظور تعیین تکلیف واحدهای مسکن مهر و تکمیل این پروژه تا پایان امسال خبر داد.
به گزارش سازه نیوز، محمد حسن علمداری اعلام کرد: با دستور وزیر راه و شهرسازی و به منظور تعیین تکلیف واحدهای باقی مانده مسکن مهر و همچنین تسریع در روند تکمیل و اتمام این پروژه، کارگروهی تشکیل شده است.

وی افزود: مأموریت این کارگروه مطابق با دستور وزیر راه و شهرسازی پیگیری تأکیدات وزیر در راستای تعیین تکلیف پروژه‌های مسکن مهر و اجرایی کردن تصمیمات در این زمینه است.

علمداری خاطرنشان کرد: جلسه‌ای به همین منظور با حضور وزیر راه و شهرسازی و مسؤولان سایر نهادها و دستگاه‌هایی که به هر نحو در اجرای پروژه مسکن مهر مشارکت داشته و دارند برگزار شد که در این جلسه قرار شد با تشکیل کارگروهی هر کدام از مسئولان و دستگاه‌های مرتبط با موضوع مسکن مهر با شناسایی چالش‌ها و موانع موجود در مسیر تکمیل، اتمام و بسته شدن پرونده پروژه مسکن مهر، در تسریع اقدامات مورد نیاز در این زمینه همکاری کنند.

وی با بیان اینکه هر کدام از ارگان‌های مسئول مأموریت یافته‌اند به صورت جداگانه نسبت به آسیب‌شناسی موضوع اقدام کنند و به صورت مستقل گزارشی از چالش‌ها، اقدامات و راهکارهای تعیین تکلیف مسکن مهر تهیه کنند، خاطرنشان کرد: بانک مسکن در نقش تأمین کننده منابع مالی مورد نیاز برای پروژه مسکن مهر و به عنوان نهاد پرداخت کننده تسهیلات ساخت این واحدها نیز یکی از اعضای این کارگروه است؛ بنابراین بنا داریم تا با آسیب‌شناسی موضوع گزارشی از چالش‌ها و موانع موجود در این مسیر تهیه کنیم؛ همچنین مقرر است در این آسیب‌شناسی راهکارهای تعیین تکلیف مسکن مهر از سوی هرکدام از ارگان‌های مسؤول استخراج و در این کارگروه در حضور وزیر راه و شهرسازی ارائه شود.

به دستور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، کارگروهی متشکل از ارگان‌های دولتی مسئول در طرح مسکن مهر برای شناسایی محدودیت‌ها و ارائه راهکارهای مؤثر برای تکمیل واحدهای باقی مانده مسکن تشکیل شده است؛ در جلسه‌ای که با حضور مدیران و نمایندگان این ارگان‌ها و وزیر راه و شهرسازی روز گذشته در این وزارتخانه برگزار شد، معاون امور مسکن و ساختمان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، مدیر امور اعتباری بانک عامل بخش مسکن، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید حضور داشتند.

بر اساس تصمیم‌های اخذ شده وبا توجه به اهمیت موضوع در راستای تسریع در تکمیل واحدهای مسکن مهر مقرر شده است این جلسات به صورت مستمر و در هر هفته برگزار شود تا با همکاری و همفکری دستگاه‌های مسؤول موانع تکمیل واحدها شناسایی و واحدهای باقی مانده هر چه سریع‌تر با راه‌کارهای عملی، تکمیل، افتتاح و به بهره‌برداری برسد و آن دسته از واحدهای مشکل‌دار که به هر دلیلی امکان رفع مشکل برای آن‌ها وجود ندارد، از چرخه کار خارج شود.

با توجه به آنکه یکی از اساسی‌ترین چالش‌های پروژه مسکن مهر در ابتدای شروع پروژه تاکنون موضوع تعاونی‌ها و کم‌کاری برخی از آن‌ها در تکمیل و تحویل واحدها بوده است در این زمینه نیز تصمیم بر آن شد ضمن تعامل با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای حل مشکلات موجود در این زمینه نیز اقدام شود.

از سوی دیگر تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های قضائی و تأمین زیرساخت‌ها با هماهنگی قوه قضائیه و وزارت نیرو از طریق برگزاری جلسات منظم و اتخاذ راهبردهای عملی در دستور کار این کارگروه قرار گرفت.

خاطرنشان می‌شود احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر ابتدای این هفته از دستور مؤکد رئیس جمهور برای تکمیل مسکن مهر تا پایان امسال خبر داده بود.



منبع: مهر