کد خبر: ۴۶۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ 14 May 2019

خط‌آهن سریع‌السیر را شرکت ساخت با مدیریت راه‌آهن می‌سازد

وزیر راه در خصوص مجری احداث راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان و قم-اراک گفت: با حفظ مسئولیت قانونی راه‌آهن، اختیارات از شرکت راه‌آهن به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل تفویض شد.
به گزارش سازه نیوز، محمد اسلامی با اشاره به مصوبه ابلاغی از سوی معاون اول رئیس جمهوری ابراز داشت: در این مصوبه اختیارات توسط شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل تفویض شد تا عملیات مدیریت و راهبری از سوی شرکت ساخت و توسعه با حفظ مسئولیت قانونی شرکت راه‌آهن انجام شود.

اسلامی بیان کرد: تغییرات ماهوی صرفاً به خاطر عدم انطباق اسنادی بوده است.

وی در ادامه بیان داشت: به دلیل برخورداری طرح راه آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان و قم-اراک از یک طرف خارجی که تضامین لازم برای تأمین مالی این طرح را فراهم کرده و اینکه تغییر و جابه‌جایی اسناد آن زمان‌بر بود، مصوبه قبلی اصلاح شد.

قطارسریع‌السیرهمچنان بلاتکلیف» به تغییر چند باره مجری این پروژه پرداخت بود. هیأت وزیران در جلسه هجدهم اردیبهشت ۹۸ به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور به استناد ماده ۸۲ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تصویب کرد: دستگاه اجرایی طرح «راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان و قم-اراک» به شماره طبقه بندی ۱۳۰۳۰۱۵۰۲۲ از شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به شرکت سهامی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تغییر می‌یابد.
منبع: مهر