کد خبر: ۴۶۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ 15 May 2019

پیگیری مطالبات بیمه‌ای و قطعه‌ای کامیونداران از دستگاه‌های مرتبط

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد: بخش قابل توجهی از مطالبات رانندگان از سوی سازمان راهداری رسیدگی شده و در مرحله اجرا است.
به گزارش سازه نیوز، مهران قربانی در نشست مدیران سازمان راهداری با نمایندگان رانندگان و کامیونداران که از سال گذشته نسبت به برخی کمبودها در بخش حمل و نقل جاده‌ای دست به اعتراضاتی زده بودند، با بیان اینکه در سال گذشته بخش قابل توجهی از مطالبات رانندگان از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رسیدگی شده و اکنون در مرحله اجرا و ارتقای کیفیت امور است، اظهار داشت: بخش دیگری از مطالبات رانندگان به سایر دستگاه‌های دولتی مربوط می‌شود که این سازمان به عنوان متولی بخش حمل و نقل جاده‌ای، از طریق مکاتبه و برگزاری جلسات کارشناسی با سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت صنعت، سازمان تأمین اجتماعی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت امور اقتصاد و دارایی، سازمان امور مالیاتی کشور و سایر دستگاه‌ها در زمینه رفع مسائل و مشکلات موجود، اقدام می‌کند.

وی افزود: با توجه به تأکیدات وزیر راه و شهرسازی در زمینه رسیدگی به مشکلات رانندگان از جمله بیمه تکمیلی درمان، تأمین لوازم و قطعات مورد نیاز، رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل و قرار گرفتن شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور، جلسات کمیته راهبری حمل و نقل جاده‌ای، در راستای رسیدگی به این موارد برگزار و از طریق مراجع قانونی و مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود.

غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا نیز در این نشست، گزارش جامعی از آسیب شناسی مشکلات رانندگان و کامیون داران کشور و آخرین اقدامات به عمل آمده در این خصوص توسط سازمان متبوع و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط ارائه کرد و گفت: برای رفع مسائل و مشکلات شغلی رانندگان، طرح‌های پیشنهادی مربوط به بازنگری در قوانین از کار افتادگی و بازنشستگی رانندگان، اصلاح و بازنگری در قوانین قاچاق کالا و ارز، اتصال سامانه‌های گمرکی در خصوص ورود اطلاعات شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان به سامانه سالن اعلام بار و بازنگری در تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کالا، تا حصول نتیجه، پیگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: با به‌کارگیری فناوری‌های نوین از جمله راه اندازی سامانه تشخیص هویت رانندگان با اثر انگشت در پایانه‌های بار بندر امام خمینی (ره) و بندر شهید رجایی همه امور توسط خود رانندگان پیگیری شده و واسطه‌ها تا حد زیادی حذف شده‌اند.

گفتنی است در بخش دیگری از این نشست، نمایندگان کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان جاده‌ای حمل کالای سراسر کشور، دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور و نمایندگان کانون انجمن‌های صنفی مؤسسات و شرکت‌های حمل و نقل کالای داخلی کشور، نظرها و پیشنهادهای راهبردی خود را در زمینه مسائل مطروح شده بیان کردند و خواستار ادامه روند رسیدگی به مطالبات رانندگان از سایر دستگاه‌های اجرایی شدند.



منبع: مهر