کد خبر: ۴۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ 21 May 2019

بانک مرکزی ارز واردات لاستیک کامیون را تامین نکرد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از برگزاری نشست با وزیر صمت با موضوع رسیدگی به مشکل کامیون داران خبر داد و گفت:وزارت صمت ثبت سفارش برای تأمین و واردات لاستیک را انجام داده، اما بانک مرکزی ارز لازم برای خرید نهایی این محصولات را تأمین نکرده است.
به گزارش سازه نیوز، صدیف بدری با اعلام این‌که نشست دیروز با وزیر صمت با هدف بررسی مشکلات کامیون داران به ویژه در حوزه تأمین لاستیک و قطعات مورد نیاز، برگزار شد، اظهار کرد: در این نشست وزیر صمت گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای تأمین لاستیک مورد نیاز خودروهای سنگین ارائه کرد، بر اساس گزارش مذکور، وزارت صمت تمام اقدامات از جمله ثبت سفارش برای تأمین و واردات لاستیک را انجام داده، اما بانک مرکزی ارز لازم برای خرید نهایی این محصولات را تأمین نکرده است.

وی با اشاره به تاکید نمایندگان مجلس بر لزوم کنترل و نظارت بر نحوه فروش و توزیع و مدیریت قیمت لاستیک در بازار  افزود:‌ در این جلسه همچنین موضوع بیمه کامیون داران رسیدگی شد، متأسفانه قانون مشاغل سخت و زیان آور این شغل اجرایی نمی شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: در ادامه نشست کمیسیون عمران مجلس، موضوع عملکرد وزارت نفت در تأمین قیر رایگان در سال های 94، 95، 96 و 97 مورد بررسی قرار گرفت، البته قرار بود که این مسائل با حضور وزیر نفت رسیدگی شود که متأسفانه آقای زنگنه در نشست حاضر نشد.

بدری اظهار کرد: با توجه به عدم حضور وزیر نفت، مقرر شد گزارش کمیسیون درباره عملکرد وزارتخانه در تأمین قیر رایگان به عنوان گزارش نهایی تلقی شده و برای تصمیم گیری به صحن علنی مجلس ارسال شود.