کد خبر: ۴۷۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ 22 May 2019

بازاریابی املاک با استفاده از اینترنت مارکتینگ

اینترنت مارکتینگ یک روش خوب در بازاریابی املاک است که باعث می شود مشاوران املاک خود را به جامعه ی بسیار بزرگتری بشناسانند و با بازدهی خوبی که از این روش به دست می آورند در کسب و کار خود بیشتر پیشرفت کنند و سود بیشتری را داشته باشند.
به گزارش سازه نیوز، اینترنت مارکتینگ و بازاریابی املاک یک پروسه ی مهم در خرید و فروش و رونق کسب و کار املاک است. امروزه انواع مختلف بازاریابی صورت می گیرد و هر کدام نیز به نوبه ی خود اهمیت دارند اما یکی از مهمترین و پربازده ترین روش های بازاریابی، اینترنت مارکتینگ است که با هزینه ی کمتر بازده ی بیشتری دارد. تکنولوژی اینترنت در کسب و کارهای مختلف نیز ورود پیدا کرده است و انقلابی در آن ها به وجود آورده است. خرید و فروش و تبلیغات یکی از بیشترین استفاده ها را از اینترنت می تواند ببرد. این پروسه در انواع مختلف صورت می گیرد و هر کدام نیز می تواند در جای خود یک عامل بسیار مؤثر باشد.

بازاریابی املاک با استفاده از اینترنت مارکتینگ و تفاوت آن با بازاریابی سنتی
اینترنت تأثیر زیادی در زندگی بشر داشته است. تجارت الکترونیک یکی از مهمترین جنبه هایی است که می توان به خوبی از آن در کسب و کار استفاده کرد. در دنیای اینترنت طیف وسیعی از جامعه حضور دارند. تفاوت تبلیغات به کمک اینترنت و تبلیغات سنتی بسیار زیاد است. در تبلیغات سنتی فقط افراد معدودی می توانند از تبلیغات شما دیدن کنند و بازاریابی طیف وسیعی ندارد؛ اما در اینترنت مارکتینگ هر کسی در هر جایی که باشد اگر وارد سایت تبلیغات شما شود می تواند آن را ببیند پس محدودیتی ندارد. در اینترنت مارکتینگ بسیار بهتر می توانید کار کنید و افراد بیشتری را جذب خود کنید. علاوه بر این در تبلیغات سنتی ذهن افراد گارد بیشتری نسبت به تبلیغات و بازاریابی در اینترنت مارکتینگ دارد و افراد نسبت به بازاریابی سنتی چندان علاقه مند نیستند.

مزایای استفاده از اینترنت مارکتیگ در بازاریابی املاک
با استفاده از امکاناتی که در اینترنت در اختیار شما قرار می گیرد، می توانید تبلیغات و بازاریابی موثری در این فضا داشته باشید. همان طور که گفته شد جامعه ی هدف اینترنت بسیار وسیع است این جامعه مربوط به کاربران در کشورهای دیگر نیز می شود و فرد می تواند خدمات خود را در جاهای مختلفی عنوان کرده و بازاریابی وسیعی داشته باشد. بازاریابی املاک با استفاده از اینترنت مارکتینگ کاری است که به سرعت یک مشاور املاک را به افراد دیگر می شناساند.
هزینه ی تبلیغات در اینترنت مارکتینگ بسیار کمتر از روش سنتی است و کارایی بسیار بیشتری دارد. به همین خاطر بیشتر کسب و کارها سعی می کنند تا بازاریابی اینترنتی را به انجام برسانند و هزینه ی کمتر آن را نیز در نظر دارند.
بازدهی از تبلیغات و بازاریابی اینترنتی بسیار بهتر و سریع تر از روش های قدیمی است که باعث می شود انگیزه ی شما برای کار کردن به مقدار زیادی بالا رود.
شما می توانید با اینترنت مارکتینگ زمینه را برای کار کردن در شهرهای دیگر و خرید و فروش ملک در دیگر مکان ها فراهم کنید و با توسعه ی کسب و کار خود به راحتی در بالا بردن سود کسب و کار خود موفق عمل کنید.

روش های مختلف بازاریابی املاک با استفاده از اینترنت مارکتینگ
برای این که بتوانید از اینترنت مارکتینگ استفاده کنید روش های متعددی را پیش رو دارید. این روش ها می توانند در کنار هم به خوبی کسب و کار شما را رونق دهند و سود خوبی به شما برسانند. این روش ها را می توان به گونه ای کاملاً حرفه ای انجام داد و به مرور شاهد بالا رفتن فروش خود شد. هر کدام از روش ها مزایا و معایبی نیز دارد که می تواند بسیار کارساز باشد. در این مقاله به مدل های مختلف بازاریابی املاک در ایران با استفاده از اینترنت مارکتینگ می پردازیم و آن ها را بررسی می کنیم.

ایمیل مارکتینگ یکی از روش های معمول اینترنت مارکتینگ
برای این روش شما باید یک سری اطلاعات و تبلیغات را از طریق ایمیل به مخاطبان خود برسانید. برای این کار باید به صورت کاملاً حرفه ای باید انجام دهید. برای این کار باید ابتدا روش های ایجاد ایمیل مارکتینگ را فرا گیرید. برخی از افراد به اشتباه برای بازاریابی به روش ایمیل مارکتینگ، یک متن را به صورت رندوم برای تعداد زیادی افراد ارسال می کنند. این کار چندان به بار نمی نشیند. بلکه برای انجام یک بازاریابی اینترنتی باید ابتدا جامعه ی هدف خود را مشخص کنید. به عنوان مثال برای مشاوران املاک و به قصد افزایش خرید و فروش ملک، سن خاص و قشر خاصی را باید مد نظر قرار داد. علاوه بر این باید به گونه ای عمل کرد که برای هر گروهی نیز یک سری خدمات را بررسی کرد و بر روی نیازهای آن ها دست گذاشت؛ مثلاً افرادی که نیازمند خرید خانه هستند یک سری آگهی ها را دریافت کنند و افرادی که اقدام به رهن و اجاره ی ملک می کنند نیز بسته به نیاز خود یک سری آگهی های تبلیغاتی و بازاریابی املاک را از شما دریافت کنند. اگر بخواهید حرفه ای تر عمل کنید، باید بتوانید با مخاطبان خود به خوبی ارتباط برقرار کنید و علاوه بر معرفی خود یک سری مزایایی که باعث می شود مشاور املاک شما برای مشتری جذابیت و منافع بیشتری داشته باشد نیز بیان شود.

بازاریابی درون گرا و استفاده از اینترنت مارکتینگ برای بازاریابی املاک
روش دیگر اینترنت مارکتینگ، اشتراک گذاری محتواهای سئو و بهینه را شامل می شود. بازار هدف خود را باید در این نوع بازاریابی هم مشخص کنید تا بتوانید محتواهایی را که با آن ها به اشتراک می گذارید، بهتر و بسته به نیاز آن ها باشد. در این روش شما اقدام به راه اندازی یک وبلاگ می کنید. در این وبلاگ، شما باید یک سری محتوای آموزشی، تبلیغاتی، آموزشی و... مبتنی بر کلمات کلیدی برای جامعه ی هدف تهیه کنید. در این روش در کنار دیگر مطالب می توانید خدمات را هم معرفی کنید تا تأثیر بیشتری داشته باشد. البته می توان وبلاگ را برای موارد دیگر نیز مورد استفاده قرار داد و در کنار کسب و کار اصلی که از وبلاگ دارید، این محتواهای سئو شده را نیز قرار دهید. با این کار موتورهای جستجوگر وبلاگ شما را به دیگران معرفی می کنند و بازاریابی موثری را در زمینه ی املاک خواهید داشت.

بازاریابی وابسته در اینترنت مارکتینگ برای مشاور املاک
در این بازاریابی شما نیازی به ایجاد وبلاگ نخواهید داشت، در اصل دیگران در وبلاگ خود می توانند خدمات مشاور املاک شما را نیز تبلیغ کنند و پورسانتی بابت هر مشتری که برای شما جذب می کنند دریافت کنند. نام دیگر این روش، سیستم همکاری در فروش است. در این روش چون افراد دیگر در فروش شما سهیم می شوند، خودشان نیز برای جذب مشتری برای آژانس املاک شما و خرید و فروش ملک تلاش می کنند تا تبلیغات خوبی را برای شما ارائه دهند. بدین صورت شما به صورت غیر مستقیم شناخته تر خواهید شد. البته کسانی این کار را می کنند که بتوانند به شرکت یا خدمات شما اطمینان کامل داشته باشند.

نمایش تبلیغات و اینترنت مارکتینگ برای بازاریابی املاک
این روش کمی با روش قبل تفاوت دارد. در روش قبل وبلاگ یا سایت های دیگر برای شما تبلیغ می کردند اما در این روش، تبلیغات شما در سایت ها و وبلاگ های مختلف به نمایش گذاشته می شود. در این روش برای سایت طرف مقابل هم مزیت هایی دارد و ترافیک محتوا در آن بیشتر می شود و می تواند در بالا رفتن رده ی سایت آن ها مؤثر باشد. این تبلیغات می تواند شامل شرح خدمات شما، ملک هایی که در حال خرید و فروش آن ها هستید، ملک هایی که می توانید آن ها را اجاره یا رهن دهید و بسیاری موارد دیگر باشد. شما تبدیل به سیستم‌داری می‌شوید که با فروش املاک سازندگان و فروشندگان، به درآمد قابل‌توجهی دست می‌یابید.

بازاریابی در موتور های جستجو و اینترنت مارکتینگ
در این روش می توان با تبلیغات کلیکی یا بهینه سازی سایت به بازاریابی برای املاک پرداخت. در این روش ها با پرداخت پول و بهینه سازی سایت موتور جستجوگر سایت شما را در بالای لیست قرار می دهد. هنگامی که یک سایت در بالای سایت قرار می گیرد، افراد بیشتری به آن سر می زنند و درجه ی ترافیک سایت بالا می رود. بدون شک تبلیغات و بازاریابی هایی که در این سایت ها موجود است نیز بیشتر دیده می شوند.

اینترنت مارکتینگ با بهینه سازی موتورهای جستجو
در این روش نیازی به پرداخت پول نیست، در این روش با جستجوی کلمه ی کلیدی، ساخت لینک و... کار بازاریابی صورت می گیرد و روشی کارآمد نیز محسوب می شود. بدین صورت شانس شما برای انتخاب عنوان ارائه دهنده ی یک خدمت خاص مانند مشاور املاک در موتور جستجو به مقدار زیادی افزایش می یابد.
روش های دیگری مانند لینک دهی به سایت های دیگر و ارتباط با سایت های پربازدید، نیز می تواند یک روش خوب برای بازاریابی املاک در ایران باشد. به هر حال داشتن روش های مختلفی که در اینترنت می توانید به دنبال آن بگردید برای بازاریابی در دنیای امروز بسیار کارآمد تر از روش های سنتی است و علاوه بر این هزینه ی کمتری نیز بر روی دوش تان خواهد گذاشت. هر چه تعداد بیشتری از این روش ها را فراگیرید و از آن برای بازاریابی املاک بهره ببرید و از اینترنت مارکتینگ استفاده کنید بسیار بهینه تر کار خواهید کرد و در زمانی کم می توانید پیشرفت قابل ملاحظه ای را در کسب و کار خود شاهد باشید.

نکاتی که در اینترنت مارکتینگ باید مد نظر قرار دهید
وقتی که می خواهید از اینترنت مارکتینگ برای کسب و کار مشاور املاک استفاده کنید، باید یک سری نکات را مد نظر قرار دهید. به همین علت باید با یک فرد خبره در زمینه ی تبلیغات و بازاریابی اینترنتی مشورت کنید.
- اولین نکته ای که باید آن را مد نظر قرار دهید جامعه ی هدف شماست. تبلیغات شما باید با جامعه و بازار هدف متناسب باشد. علاوه بر این باید با کسب و کارتان نیز تناسب داشته باشد.
- استفاده از تصاویر و فیلم در بازاریابی اینترنتی املاک در ایران کاری است که به بهبود تبلیغات کمک شایانی می کند. جلوه های بصری زیبا می تواند بر روی ذهن افراد تأثیر بیشتری داشته باشد. از این رو هر چه تصاویر و فیلم های مرتبط تر و تأثیر گذارتری را در اینترنت مارکتینگ خود به کار گیرید، بهتر می توانید نتیجه بگیرید.
- در اینترنت مارکتینگ شما بعد از مدتی نتیجه ی اعتماد مشتریان خود را به عنوان تبلیغات و بازاریابی به دنبال خواهید داشت و اگر در این مورد عملکرد خوبی نداشته باشید هر چقدر هم که تبلیغات و بازاریابی خوبی داشته باشید، نمی توانید کسب و کاری پررونق داشته باشید. از این رو باید سعی کنید هر چه بهتر خود را برند کنید. برای این منظور باید در معاملات خود به خوبی عمل کنید تا با جلب اعتماد مشتریان، یک بازار وفادار داشته باشید.
- محتواهایی که برای بازاریابی بر روی سایت ها قرار می دهید، نباید یک وعده باشد و باید بتوانید به تمامی آن ها عمل کنید. از این رو برای جذب مشتری دست به هر تبلیغاتی نزنید که نمی توانید به آن عمل کنید.
- می توانید برای بازاریابی مشاور املاک از روش هایی مانند قرار دادن عکس و یا فیلم از ملک های در دست خرید و فروش خود در وبلاگ کمک بگیرید. در این صورت نیازی به بازدید حضوری افراد برای دیدن ملک نیست و بهتر می توانید کار کنید. با این روش شما با صرف زمانی کمتر می توانید بهتر عمل کنید و مشتریان بیشتری را پذیرش کنید. روش های مختلفی را برای بازدید مجازی از املاک می توانید استفاده کنید و بدون شک مشتریان تان نیز از این روش ها استقبال می کنند.
با به کار گیری روش های مختلف بازاریابی املاک در ایران با استفاده از اینترنت مارکتینگ می توانید به راحتی فروش و مشتریان خود را چند برابر کنید و در کسب و کار خود بسیار موفق تر عمل کنید. همچنین استفاده از این روش ها نسبت به بازاریابی های سنتی هزینه های شما را نیز کمتر می کند. شما ممکن است در کسب و کار خود مشتریانی داشته باشید که از شهرها و استان های دیگری باشند و می توانید حتی به صورت اینترنتی یا تلفنی برای ارائه ی خدمات با آنها در تعامل باشید. در این صورت هم رفت و آمد های شما و مشتریان تان کاهش می یابد و یک کسب و کار به روز و مدرن خواهید داشت.
زبان بدن دیجیتالی کم کم در ادبیات مشتری مداری دیجیتالی جا می افتد و توجه بسیاری را به خود جلب می کند. زبان بدن دیجیتالی به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که مشتری ها به طور آنلاین و در فضای آن لاین و مجازی انجام می‌دهند که شامل کارهای مختلفی نظیر مشاهده صفحات وب سایت تا کلیک روی فرم های مختلف می‌شود. عموما مشتری در فضای مجازی هویت خود را پنهان می‌کند اما هر رفتاری که نشان می‌دهد و هر کلیکی که می‌کند اطلاعات مهم و حیاتی درباره علاقمندی ها و احساسات او در اختیار شما می‌گذارد. از این رو لازم است که حتما زبان بدن دیجیتالی مشتریان را بفهمید.

زبان بدن دیجیتالی مشتریان را بفهمید
علیرغم پیشرفت‌های دیجیتالی که در 20 سال گذشته صورت گرفته است، از پیشرفت در تجارت الکترونیک گرفته تا پیچیده‌تر شدن تکنولوژی بازاریابی، معیارهای عملکرد وب‌سایت در این دو دهه تغییر چندانی نکرده است.
این حقیقت که نرخ تبدیل در این 20 سال در 3٪ راکد باقی‌مانده است نشانگر این است که معیار نادرستی برای تمرکز و توجه است. شاخص کلیدی عملکرد (KPI) می‌بایست به همان روشی گسترش بیابد که کانال‌های دیجیتال، رفتار مشتری، رویکرد خرید و عادت‌ها تکامل یافته‌اند. ولی، کسب و کارها همچنان به اندازه‌گیری، ردیابی و مشغولیت با نرخ تبدیل ادامه می‌دهند، زیرا ساده است.

زبان بدن مشتری: به دنبال چه سرنخ‌هایی در زبان بدن مشتریان باشیم؟
مشکل این‌جا است که نرخ تبدیل، چیز زیادی درباره تجربه واقعی دیجیتال مشتریان‌مان به ما نمی‌گوید. و درک تجربه‌ی دیجیتال مشتریان از همیشه مهمتر است. ارتباط شفاف و قدرتمندی بین تجربه و درآمد وجود دارد، تا جایی‌که اکنون تجربه مهمترین متمایزکننده برند و ایجادکننده ارزش کسب و کار است.
فکر کردن به نرخ تبدیل به‌عنوان یک سفر، و نه یک اقدام تک، بسیار مهم است. تنها زمانی می‌توانیم اهداف را شناسایی کنیم و شروع به کار کنیم که تجربه‌ی بازدیدکنندگان ما با این اهداف سازگار باشد. اگر این سازگاری وجود داشته باشد، می‌توانیم تجزیه و تحلیل زبان دیجیتال بدن مشتریان را از طریق سفرشان آغاز کنیم، تا به دیدگاه کلی از تجربه‌شان برسیم و مواردی را که نیازمند پیشرفت هستند بیابیم.
کلید افزایش نهایی نرخ تبدیل از 3٪ کنونی این است که به این تجربه به چشم ریالی بنگریم. هرچه تجربه‌ی بهتری را برای مشتریان‌مان فراهم کنیم، احتمال بیشتری وجود دارد از ما خرید کنند، خواه خرید آنلاین باشد یا حضوری./منبع:عصرساختمان