کد خبر: ۴۷۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ 29 May 2019

برگزاری اولین جشنواره ایده‌ها با موضوع «تولید مسکن»

مدیرعامل شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن از برنامه‌ریزی برای برگزاری نخستین دوره جشنواره ایده‌ها با رویکرد «تولید مسکن» خبر داد.
به گزارش سازه نیوز، حمید یاری با بیان اینکه شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن در راستای اجرای ماموریت‌های خود برگزاری این جشنواره را پایه‌ریزی کرده است، گفت: رویکرد این دوره از جشنواره ایده‌ها که در دی ماه برگزار خواهد شد، موضوعات مرتبط با تولید مسکن خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ایده‌ها با موضوعاتی از قبیل کوچک‌سازی، ذخیره انرژی در ساخت و سازها و دیگر فناوری‌های نوآورانه قابل استفاده در تولید مسکن در این جشنواره پذیرش خواهد شد.

یاری درباره علت اینکه در اولین دوره برگزاری جشنواره ایده‌ها توسط شرکت کارآفرینی بانک مسکن، به موضوع تولید مسکن و ساخت و ساز پرداخته شده است، توضیح داد: واقعیت این است که در طول چند دهه اخیر مسکن جزء معدود بخش‌هایی بوده که تولید آن تغییرات چندانی نداشته و همچنان در بسیاری از حیطه‌های اجرا و ساخت، روش‌های چند 10 سال قبل استفاده می‌شود. از این رو شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن به این موضوع اولویت داد تا کمک کند که این شرایط تغییر کند.

به گفته وی، یکی از اهداف این جشنواره، کمک به کاهش هزینه‌های ساخت و ساز از طریق بکارگیری ایده‌ها و محصولات جدید است و از این رو کسانی که محصولی در این زمینه تولید کرده‌اند نیز می‌توانند آن را به جشنواره معرفی کنند.

مدیرعامل شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن با اشاره به اینکه جشنواره ایده‌ها طی سه روز برگزار خواهد شد، افزود: در این مدت از سرمایه‌گذاران دعوت شده و محصولات و ایده‌های برتری که به وسیله یک گزینش اولیه انتخاب شده اند، ارایه خواهند شد. فضایی که برای ارتباط مستقیم و نزدیک سرمایه گذاران و صاحبان ایده در جشنواره شکل خواهد گرفت، می‌تواند به عملیاتی شدن ایده‌های خلاقانه و برتر منجر شود.

وی خاطرنشان کرد: حتی ممکن است در مورد برخی از ایده‌های برتر، مجموعه شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن که از شرکت‌های وابسته به گروه مالی بانک مسکن است،‌ مستقیما سرمایه‌گذاری کند.

یاری با بیان اینکه در جریان روزهای برپایی جشنواره ایده‌ها در قالب فیلم‌های کوتاه چند دقیقه‌ای که به عنوان «دمو (پیش‌نمایش تصویری)» به نمایش گذاشته می‌شود، معرفی خواهد شد، افزود: این فرصت وجود دارد که ایده‌های برتر توسط شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری از جمله شرکت سرمایه‌گذاری بانک مسکن به مرحله عملیاتی برسند.

وی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی این جشنواره در آینده نیز ایده‌های توسعه تولید مسکن و کاهش هزینه‌های ساخت را گردآوری می‌کند، اظهار کرد: در صورت استقبال از این جشنواره، برگزاری آن به شکل سالانه ادامه خواهد یافت؛ به این ترتیب که هر سال یکی از اجزای مرتبط با بخش مسکن به عنوان موضوع جشنواره اعلام می‌شود. موضوعاتی از قبیل کوچک‌سازی، تاسیسات مسکن و ده‌ها مورد دیگر می‌تواند هر سال به عنوان محور فراخوان جشنواره منظور شود و به سمت تخصصی‌تر شدن این جشنواره پیش برویم.

به گفته یاری، جزییات بیشتر برگزاری و فراخوان جشنواره ایده‌ها در سال 98 به زودی منتشر خواهد شد./منبع:هیبنا