کد خبر: ۴۷۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۶ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ 03 June 2019

تاکید استاندار خوزستان بر سرعت بخشی به روند بازسازی منازل آسیب‌دیده

تصمیم دولت بر این است تا تعمیرات ظرف مدت 3 ماه به اتمام برسد و کار ساخت منازل تخریب شده نیز تا پایان سال 98 به طور کامل به اتمام برسد و این مساله می‌طلبد تا کار بازسازی و نوسازی را سرعت ببخشیم.


استاندار خوزستان با بیان اینکه بانک‌ها روند پرداخت خسارت برای ساخت منازل روستایی را تسهیل کنند تا به روند بازسازی و نوسازی منازل در استان سرعت بخشیده شود، گفت: تصمیم دولت بر این است تا تعمیرات ظرف مدت 3 ماه به اتمام برسد و کار ساخت منازل تخریب شده نیز تا پایان سال 98 به طور کامل به اتمام برسد و این مساله می‌طلبد تا کار بازسازی و نوسازی را سرعت ببخشیم. 

 غلامرضا شریعتی در قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده خوزستان ظهار کرد: خوشبختانه کار بازسازی مناطق سیل زده در استان آغاز شده اما باید به روند کار بازسازی در این مناطق سرعت بیشتری داده شود.

وی افزود: در بحث کشت تابستانه کشاورزان نیاز به سرمایه در گردش دارند زیرا کشت‌های آن‌ها در اثر سیلاب از دست رفته است و پولی برای کشت تابستانه ندارند. آن‌ها در گذشته با فروش محصولات خود، هزینه‌های کشت بعد را تامین می‌کردند اما اکنون با توجه به وقوع سیلاب سرمایه‌ای برای آغاز کار کشت ندارند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: این مساله می‌طلبد تا مسولان در بحث پرداخت خسارت‌ها سرعت بیشتری به کار خود بدهند تا کشاورزان سرمایه اولیه‌ای برای کشت در اختیار داشته باشند و بتوانند کشت تابستانه را در اراضی کشاورزی خود آغاز کنند.

شریعتی با بیان اینکه بانک‌ها روند پرداخت خسارت برای ساخت منازل روستایی را تسهیل کنند تا به روند بازسازی و نوسازی منازل در استان سرعت بخشیده شود، گفت: تصمیم دولت بر این است تا تعمیرات ظرف مدت 3 ماه به اتمام برسد و کار ساخت منازل تخریب شده نیز تا پایان سال 98 به طور کامل به اتمام برسد و این مساله می طلبد تا کار بازسازی و نوسازی را سرعت ببخشیم.

وی ادامه داد: بانک‌های استان باید در بحث پرداخت تسهیلات کار خود را سرعت ببخشند و در این زمینه اگر موانعی در سطح کشور وجود دارد را عنوان کنند تا نسبت به حل این موانع از طریق سطح کشوری اقدام و موانع راحل کنیم و کار بازسازی را سرعت بدهیم.

استاندار خوزستان با اشاره به عملکرد خوب وزارت نفت در بحث کمک برای بازسازی مدارس آسیب دیده از سیلاب خوزستان اظهار کرد: وزارت نفت کمک خوبی برای استان در بحث خسارت های سیل خواهد کرد و در این زمینه پذیرفته است تا 50 میلیارد تومان برای کمک به تعمیر و تجهیز مدارس مناطق سیل زده در خوزستان تامین کند.

شریعتی عنوان کرد: همچنین این وزارتخانه پذیرفته است تا 40 میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان مناطق نفتخیز در استان کمک شود. مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق نفتخیز اهواز، کارون، باوی، حمیدیه، خرمشهر، دارخوین و آبادان توسط وزارت نفت بازسازی و تعمیر خواهند شد. 

وی ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی در استان بسیج شوند تا وعده‌های دولت در بحث بازسازی و نوسازی واحدهای آسیب دیده در سیلاب خوزستان در تاریخ مشخص شده محقق شود و دولت بتواند به وعده‌های خود در این زمینه عمل کند.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: باید شرایطی در روستاها فراهم شود تا مردم در روستاها بتوانند سریعتر به روال زندگی عادی خود باز گردند و در این زمینه دستگاه‌ها مانند زمان سیل عملکرد داشته باشند و مشکلات را به سرعت حل کنند.
منبع: ایسنا