کد خبر: ۴۷۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۱ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ 03 June 2019

خسارت 16 هزار میلیارد تومانی سیل به خوزستان

دستگاه‌های اجرایی استان برای موضوعاتی که دارای اهمیت هستند نباید منتظر ابلاغ اعتبارات بمانند و باید شرایط طبیعی در مناطق سیل زده فراهم کنند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان برای موضوعاتی که دارای اهمیت هستند نباید منتظر ابلاغ اعتبارات بمانند و باید شرایط طبیعی در مناطق سیل زده فراهم کنند. 

 امید حاجتی در جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده خوزستان  اظهار کرد: با توجه به اینکه خسارت بخش آب و فاضلاب استان نیز به جمع‌بندی خسارت‌های برآورد شده سیلاب خوزستان اضافه شد، اکنون مجموع خسارت هایی که تا کنون براورد شده به رقم حدود 16 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه خسارت‌ها مربوط به دو بخش خسارت‌های مردمی و زیرساختی هستند، افزود: برای خسارت‌های زیرساختی یک تیم فنی ساماندهی شده که با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی کار نظارت و تایید زیرساخت‌های اسیب دیده از سیلاب را انجام می‌دهد تا با اولویت هایی که مشخص می‌کند نسبت به کار بازسازی آن زیرساخت‌ها اقدام شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با اشاره به بخش خسارت‌های مردمی، تصریح کرد: در بحث خسارت‌های مردمی بخش بلاعوض ابلاغ شده و کارهای مربوط به تخصیص آن با حوزه مورد نظر انجام گرفته است.

حاجتی در خصوص پرداخت خسارت‌های بلاعوض عنوان کرد: هماهنگی‌هایی با دستگاه‌های نظارتی مانند دیوان محاسبات اداری و سازمان نظارت و بازرسی انجام داده‌ایم تا بحث نظارت بر کار پرداخت‌های بلاعوض را انجام دهند و با رعایت ملاحظات این دستگاه های نظارتی، کار پرداخت تسهیلات بلاعوض انجام شود.

وی ادامه داد: آمادگی در حوزه زیرساخت داریم تا به محض تخصیص منابع کار بازسازی را در حوزه زیرساختی در استان آغاز کنیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان برای موضوعاتی که دارای اهمیت هستند نباید منتظر ابلاغ اعتبارات باشند. این دستگاه‌های اجرایی باید شرایط طبیعی در مناطق سیل زده فراهم کنند تا پس از ابلاغ اعتبارت در خصوص تخصیص اقدام شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: سیل خوزستان