کد خبر: ۴۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ 08 June 2019

طرح هادی در ۳۲ روستای قم اجرا می شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: امسال طرح هادی در ۳۲ روستای این استان اجرا و در هفت روستا بازنگری می شود که اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال برای این طرح ها اختصاص یافته است.
 به گزارش سازه نیوز، داریوش بلدی  افزود: طرح هادی روستایی سال گذشته در 43 روستا با اعتبار 86 میلیارد و 150 میلیون ریال اجرا و در 6 روستا با اعتبار یک میلیارد و 420 میلیون ریال بازنگری شد.

وی خاطرنشان کرد: استان قم دارای 205 روستا می باشد که 130 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارد و طرح هادی در 124 روستای آن اجرا شده است.

وی ادامه داد: 75 روستای قم نیز کمتر از 20 خانوار جمعیت دارد و در 15 روستای زیر 20 خانوار طرح هادی انجام شده است.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395، جمعیت ساکن مناطق روستایی قم بیش از 55 هزار و 865 تَن است که در قالب 17 هزار و 385 خانوار زندگی می کنند.

بلدی خاطرنشان کرد: طرح هادی روستایی طرحی است که به منظور هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد زمینه برای توسعه و عمران روستاها، ارائه تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستاییان، تامین عادلانه امکانات از طریق پیش بینی زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تجاری و کشاورزی و نیز سایر نیازمندی های عمومی روستایی اجرا می شود.

وی اضافه کرد: این طرح شامل عملیات جدول گذاری، زیرسازی، آسفالت، دیوار ساحلی، پل، جداره سازی و سنگفرش می باشد که با توجه به نیاز روستاها، طرح های مختلفی در آن مناطق اجرا می شود.

وی، تهیه و اجرای طرح بهسازی و احیای بافت های با ارزش روستایی، جذب گردشگران و ماندگاری مردم در روستاها را از اهداف اجرای طرح عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم با بیان اینکه برای هر روستا با توجه به نیازهای آن یک طرح هادی در نظر گرفته می شود، افزود: افق طرح هادی 10 ساله می باشد که پس از پایان آن بازنگری انجام می شود و ممکن است در مناطقی که این قابلیت ها بیشتر وجود دارد موعد بازنگری طرح، زودتر انجام شود.




منبع: ایرنا