کد خبر: ۴۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ 08 June 2019

معافیت‌های مالیاتی؛برای کنترل اجاره‌بها مسکن

عباس فرهادیه سیاست وزارت راه را مبنی بر استفاده از ابزارهای تشویقی برای افراد، تابع ضوابط کمیته تعیین نرخ اجاره‌بها دانست و افزود: این افراد را با معافیت‌های مالیاتی تشویق کنیم.
به گزارش سازه نیوز، عباس فرهادیه مدیرکل دفتر اقتصاد و سرمایه‌گذاری مسکن به اقداماتی که کمیته تعیین نرخ اجاره بها تاکنون انجام داده، اشاره کرد و گفت: پیشنهاد کمیته ملی افزایش تعین نرخ اجاره بها را برای معاون اول رییس جمهور فرستاده‌ایم چون سازوکار این کمیته باید شکل قانونی داشته باشد و دستاوردهای یک کمیته بدون پشتوانه قانونی، قابل اجرا نخواهند بود.

وی افزود: همزمان لایحه ای را فرستاده ایم و امیدواریم پاسخ آن را بگیریم. مبنای این کمیته در دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی جمع‌بندی شده است و منتظر پاسخ هستیم تا بتوانیم کارها را انجام دهیم.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با رادیو «گفت‌وگو» در رابطه با ضمانت اجرایی احکام این کمیته برای توزیع عادلانه آن در کشور بیان کرد: مشکل اینجاست که ابزار تنبیهی در اختیار نداریم ولی از تشویق ها استفاده می کنیم.

وی توضیح داد: سیاست وزارت راه و شهرسازی و دولت این است تا کسانی که تابع ضوابط هستند با مشوق های مالیاتی و همچنین معافیت های مالیاتی تشویق شوند و از این طریق تمام تلاش این است تا این اتفاق بیافتد.