کد خبر: ۴۷۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ 09 June 2019

با تحریم‌های اخیر مشکلی در حوزه صنعت ساختمان نداریم

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر این که با تحریم‌های اخیر مشکلی در حوزه صنعت ساختمان نداریم، گفت‌: قطعا با کار انقلابی و جهادی شروع شده در حوزه مسکن شاهد گشایش‌هایی خواهیم بود که در آینده قابل لمس است.
 به گزارش سازه نیوز، مازیار حسینی در جلسه علنی امروز (یکشنبه‌) مجلس شورای اسلامی  و در جریان بررسی مشکلات مسکن و طرح ملی دولت برای مسکن، اظهار کرد: صحبت‌های مطرح شده در مجلس شورای اسلامی نشان دهنده اهمیت موضوع مسکن برای دولت است  که اقداماتش در دست بررسی و انجام می‌ باشد.  با توجه به شرایط فعلی و تحریم‌های اخیر خوشبختانه در موضوع صنعت با مشکلی مواجه نشده‌ایم. صنعت ساختمان با 130 صنعت وابسته نقش مهمی در راه‌اندازی حوزه صنعت و خدمات دارند . البته این موضوع فرابخشی و فرادستگاهی است؛ یعنی وزارت راه محور کار بوده، اما هماهنگی و همراهی هیات دولت به خصوص دو وزارت کشور و نیرو باعث هم‌افزایی و کمک می‌شوند. در این بین منابع بانکی هم برای راه‌اندازی جریان بسیار مهم است.

وی خاطر نشان کرد: البته آقای لاریجانی دستور دادند که حداقل تا 20 درصد مبلغ مسکن تسهیلات صادر شود. ما هم سیاستگذاری‌های انبساطی خود را انجام می‌دهیم. طرح جامع مسکن ملاک عمل است یعنی نباید در جایی مسکن تولید شود که تلاقی داشته باشد و یا این که برعکس آن رخ دهد. استراتژی مهم آن است که مسکن تولید شده با نیاز تناسب داشته باشد. برای ما مهم آن است که دهک‌های اول تا هفتم جامعه مورد حمایت قرار گیرد؛ به خصوص دهک اول و دوم که از سوی سازمان‌های حمایتی مورد حمایت قرار گیرند و دهک‌های سوم تا هفتم هم با روش‌های مختلف حمایت شوند.

وی با بیان این که  سهم وام در تولید نباید منجر به افزایش تورم شود، در این باره خاطر نشان کرد: دستور کار ما تناسب در عرضه و تقاضا است. وام در اختیار سازنده قرار گیرد و سپس انتقال و توزیع و عرضه انجام شود. ما با این طرح به دنبال ساخت 400 هزار واحد مسکونی شهری و 200 هزار واحد روستایی هستیم. زنجیره مسکنی که ان‌شاء‌الله تا سالیان سال ادامه پیدا کند. ما در این طرح بخش خصوصی را مورد توجه ویژه‌ قرار داده و در استان‌ها هم اختیارات لازم به مدیران کل استان‌ها داده شده است. به دنبال سازنده‌های به نام و خوش نام هستیم. هدف ما ساخت مسکن با قیمت مناسب با صرفه جویی در انرژی، مقاوم در برابر زلزله و معماری ایرانی ــ اسلامی است تا خانه‌های توام با آرامش و آسایش ساخته شود.


منبع: ایسنا