کد خبر: ۴۷۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ 09 June 2019

مشکل زمین مسکن روستایی باید حل و فصل شود

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: باید بتوانیم مشکل زمین روستایی را حل کنیم، در زمینه کلیه طرح‌های هادی و ابلاغات جزئیات باید مشکلات برطرف شود.
 به گزارش سازه نیوز، علی اکبر کریمی در جلسه علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارشی از طرح ملی مسکن  گفت: در بسیاری از شهرها با کمبود زمین مواجهیم که این امر موجب افزایش قیمت مسکن می شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مسائل جدی پیش‌بینی زمین در توسعه شهرها است، متاسفانه فرآیند توسعه شهرها در طرح‌های جامع و تفصیلی با تاخیر زیادی انجام می‌شود، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه آمده است که شهرهای زیر 5 هزار نفر می‌توانند شهرهای جامعه خود را در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان تصویب کنند. این حکم نافذ نیست و همچنان طرح‌های جامع ماه‌ها در دبیرخانه شورای عالی شهرسازی معطل می‌ماند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با اشاره به اینکه در زمینه روستاها فرآیند بازنگری طرح های هادی بسیار طولانی است، ادامه داد: باید بتوانیم مشکل زمین روستایی را حل کنیم، در زمینه کلیه طرح‌های هادی و ابلاغات جزئیات باید مشکلات برطرف شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه شهرهای جدید می توانند محلی مناسب برای سرریز جمعیت شهرهای بزرگ باشند، اما به علت نبود زیرساخت‌ها استقبالی از آنها نمی‌شود، خاطرنشان کرد: اولویت دادن نوسازی بافت‌های فرسوده برای جبران کمبود زمین و افزایش تراکم شهرها می‌تواند راهکار مناسبی باشد.


منبع: ایلنا