کد خبر: ۴۷۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ 10 June 2019

بهره برداری مشروط از پروژه ۲ خطه تهران-کرج تا پایان سال

مدیرعامل "بالاست" با اعلام این که در صورت تامین منابع مالی پروژه دوخطه کردن مترو تهران-کرج تا پایان سال به بهره برداری می رسد، گفت: حدود ۲ سال است که ۳۰۰ واگن بالاست بدون قرارداد برای راه آهن بار حمل می کنند.
به گزارش سازه نیوز ، ابراهیم محمدی در نشست خبری نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی اظهار کرد: شرکت بالاست پروژه های متعددی را در دست اجرا دارد که دو خطه کردن قطار شهری تهران-کرج در صورت تامین منابع مالی تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: برای تکمیل این طرح 50 میلیارد تومان اعتبار می خواهیم.

وی با اعلام این که راه آهن 134 کیلومتری میانه-بستان آباد نیز تا پایان مرداد امسال افتتاح خواهد شد، تصریح کرد:  تقریبا از نوروز به بعد 2 رام قطار 20 واگنه بالاست ریزی در این پروژه داشته ایم.

وی با اشاره به این که راه آهن خواف-هرات تا قسمتی که در داخل کشور (مرز) تحویل موقت شده که در آن مشکل تامین سوزن داریم، افزود: پروژه 4 فاز دانشکاه علوم پزشکی یاسوج که فاز اول و دوم آن به اتمام رسیده و 2 فاز بعدی نیز تا 8 ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل بالاست از تغییر پارادایم برای ورود به بحث حمل بار ریلی شود، اظهار کرد: سال گذشته کلینگر و گندله را حمل کردیم و الان نیز کنستاتره از جلال آباد به سمت بندرعباس حمل می شود.

محمدی با بیان این که 430 واگن در اختیار داریم که 300 واگن آن بدون قرارداد برای راه آهن بار حمل می کند، گفت: حدود 2 سال است که بدون قرارداد در حال حمل بار هستیم که این کار برنامه های ما را دچار مشکل کرده است.

وی با اشاره به این که از بهمن ماه امسال هیچ ماشین آلاتی را اجاره نکرده ایم بلکه ماشین آلات بالاست را به شهرداری تهران اجاره داده ایم، اظهار کرد: نباید چالش های موجود را کتمان کنیم؛ فرقی نمی کند بخش خصوصی و خصولتی  هر دو کمک حال راه آهن هستند. به خاطر شرایط مالی پروژه ها قراردادهای EPC به EPCF شده که در آن به ما ارواق می دهند با دیسکانت 30 درصد. مهم ترین چالش ها پروژه های عمرانی در حال حاضر اوراق خزانه اسنادی است. مطمئن باشید محل تامین این دیسکانت از جیب دولت است. باید این چالش برطرف شود.

مدیرعامل بالاست گفت: 5 میلیارد تومان اوراق از راه آهن گرفته ایم که در مراجعه به بانک ملت می گویند تامین اعتبار نشده است.