کد خبر: ۴۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ 10 June 2019

نقش مؤثر بندر خمیر در رونق تولید ملی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: احداث و بهره برداری از بندر خمیر باعث افزایش عملکرد معادن منطقه، رونق بخشی به تولید و صادرات فرآورده های مواد معدنی و افزایش راندمان تجارت محلی و منطقه ای می شود.
به گزارش سازه نیوز ، محمد راستاد در حاشیه بازدید از عملیات عمرانی تکمیل بندر چندمنظوره خمیر، اظهار کرد: این بندر باعث شکوفا شدن شهر تاریخی و تالابی بندر خمیر و ایجاد بستر مناسب جهت سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای ساحل نشینان منطقه  خواهد شد. این طرح مهم بندرسازی با مدیریت و راهبری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در دیماه سال 97 با مبلغ اولیه 300میلیارد ریال آغاز و پیش بینی می شود طی مدت 18 ماه با اعتبار 650 میلیارد ریال به بهره برداری برسد.

وی با بیان این که بندر چندمنظوره خمیر به دلیل همجواری با تالاب بین المللی خور خوران کاملا منطبق بر مسایل زیست محیطی احداث می شود و شناورهای قابل پذیرش در آن با ظرفیت 5هزار تن خواهد بود، افزود: 4 پست اسکله به صورت شمع و عرشه و مسیر دسترسی به طول 774 متر از ساحل تا اسکله ها از جمله بخش های بندر خمیر است.

وی از جمله مزایای احداث این بندر را توسعه بنادر کوچک در سواحل خلیج فارس، کمک به معیشت ساحل نشینان، افزایش عملکرد معادن منطقه، امکان تولید و صادرات فرآورده های مواد معدنی و افزایش راندمان تجارت محلی و منطقه ای برشمرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم این طرح بندرسازی در زمان ساخت را 230نفر اعلام کرد و گفت: اشتغال زمان بهره برداری نیز به صورت مستقیم 70نفر و غیرمستقیم  300 نفر برآورد شده است.