کد خبر: ۴۷۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ 11 June 2019

وزارت راه باید در برابر اعتباراتی که برای تولید مسکن گرفته پاسخگو باشد

رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: یکی از بخش‌های مهم این برنامه ایجاد اشتغال در حوزه مسکن است و علاوه بر ساخت صد هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده، ساخت ۵۰ هزار مسکن روستایی و ۵۰ هزار مسکن شهری حمایتی را در دستور کار داریم.
به گزارش سازه نیوز، محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از قطعه یک آزادراه تهران – شمال در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه‌های دولت برای ساماندهی بخش مسکن و تخصیص اعتبارات برای اجرای پروژه نوسازی بافت فرسوده اظهار داشت: در سال جاری برنامه ساخت 100 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده را در دستور کار داریم و اعتباراتی برای اجرای این پروژه تخصیص داده شده است.

نوبخت ادامه داد: به غیر از طرح اصلاح ساختار بودجه طرح دیگری را برای رونق تولید آماده کرده‌ایم که در آن هشت برنامه برای ایجاد 988 هزار فرصت شغلی در نظر گرفته شده‌اند.

معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: یکی از بخش‌های مهم این برنامه ایجاد اشتغال در حوزه مسکن است و علاوه بر ساخت صد هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده، ساخت 50 هزار مسکن روستایی و 50 هزار مسکن شهری حمایتی را در دستور کار داریم.

نوبخت با بیان اینکه 20 درصد از پیش‌پرداخت‌ها برای اجرای این هشت برنامه و ایجاد 988 هزار فرصت شغلی به تمام دستگاه‌ها پرداخت شده است گفت: سازمان برنامه و بودجه در حال حاضر مطالبه‌گر است و باید دستگاه‌ها گزارش عملکرد بدهند که تا چه حد از این برنامه را به اجرا رساندند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: اخیرا موافقت‌نامه‌ای بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی مبادله شده است و مشخص است که دولت باید چه میزان از تامین مالی‌ها را در ساخت واحدهای مسکونی بر عهده بگیرد و وزارت راه و شهرسازی چه تعداد مسکن تحویل دهد.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه 20 درصد از اعتبارات مورد نیاز و تکلیف شده را پرداخت کرده است و وزارت راه و شهرسازی باید پاسخگو باشد که چه تعداد واحد مسکونی در قبال این پیش پرداخت‌ها در مرحله تولید دارد.

وی همچنین درباره آزمون استخدامی قوه قضائیه و وضعیت استخدام‌های جدید اظهار داشت:‌ باید قبول کنیم در شرایطی که منابع محدود است نمی‌توانیم همچنان به توسعه تشکیلات فکر کنیم و در شرایط صرفه‌جویی هزینه‌ها امکان اجرای چنین برنامه‌هایی نیست.

نوبخت گفت: ‌به طور قطع قوه قضائیه برای توسعه تشکیلات خود استدلال‌هایی دارد اما دولت هم در شرایط سختی قرار گرفته که به جز اولویت‌بندی و سهمیه‌بندی نمی‌تواند کارها را پیش ببرد.

وی تاکید کرد:‌ از قوای محترم خواهشمندیم در چارچوب اعداد و ارقام موجود برنامه‌ریزی کنند و ما را در مقابل عمل انجام شده قرار ندهند.

وی ادامه داد: نمی‌خواهیم کارها تعطیل شوند بنابراین چاره‌ای جز الویت‌بندی پروژه‌ها نداریم.


منبع: ایلنا