کد خبر: ۴۷۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ 18 June 2019

۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور ساخته می‌شود

معاون وزیر از برنامه‌ریزی برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور خبر داد.
 به گزارش سازه نیوز، محمد پژمان در حاشیه بازدید از پروژه 336 واحدی مهر و ماه اراک اظهار کرد: بازدید امروز به منظور شدت بخشیدن به روند بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و مرور و بررسی ظرفیت‌های موجود صورت گرفته تا در این خصوص با بررسی‌ها و برنامه ریزی‌هایی که انجام می‌شود روند تهیه طرح‌های بافت فرسوده افزایش پیدا کرده و همچنین امکان حضور و مداخله مستقیم مردم نیز در این طرح‌ها ایجاد شود.

وی افزود: در این رابطه دستور لازم به منظور انتخاب مهندسان مشاور ابلاغ شده تا متناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی مردم و وضعیت بافت‌ها، محله‌های مناسبی برای بازسازی و نوسازی معرفی شود و بتوان از کمک مردم نیز بهره برد.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور تصریح کرد: ظرفیت‌های دیگری در حاشیه بافت‌های فرسوده وجود دارد که در این راستا نیز برنامه ریزی‌های مناسب صورت گرفته تا بتوان عملیات اجرایی ساخت، بازسازی و نوسازی 100 ها واحد را در این مناطق آغاز کرد.

پژمان بیان کرد: در سطح کشور 2700 محله معادل بالغ بر 140 هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد و 21 میلیون نفر از مردم کشور در این مناطق زندگی می‌کنند که نیاز است 5 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی در این مناطق نوسازی و بازسازی شوند.

وی ادامه داد: امسال ساخت 100 هزار واحد برای این مناطق درنظر گرفته شده که سهم اراک 2 هزار واحد است، همچنین منابع مالی مورد نیاز نیز تأمین شده است.

پژمان افزود: تسهیلات بانکی لازم در این حوزه در اختیار گرفته شده و هر لحظه که افراد به صورت انفرادی و موردی به بانک معرفی شوند می‌توانند تسهیلات دریافت کنند. بخشی از این تسهیلات برای ساخت و بخشی برای ودیعه مسکن است.


منبع: ایسنا