کد خبر: ۴۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۳ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ 19 June 2019

نرخ برق برای استخراج کنندگان ارز دیجیتال تعیین می شود

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: دولت در حال تدوین نرخ و ضوابط لازم برای فعالیت استخراج رمز ارزها است و به زودی شرایط این کار برای استفاده از شبکه برق سراسری اعلام می‌شود.
به گزارش سازمان نیوز و به نقل از وزارت نیرو، همایون حائری افزود: استخراج رمز ارزها از جمله استخراج بیت‌کوین با سوخت فسیلی یارانه‌ای و با هزینه صنعت برق نوعی قاچاق انرژی الکتریکی است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در کشور عده‌ای با بهره‌گیری از سوخت فسیلی یارانه‌ای و هزینه‌های یارانه‌ای صنعت برق اقدام به استخراج رمز ارزها همچون بیت‌کوین می‌کنند که این کار اگر به صورت پنهانی و بدون پایش برق مصرفی هم باشد، می‌تواند مفهوم قاچاق انرژی را در اذهان القا کند.

پیش از این، حائری در نشست خبری خود اعلام کرده بود اگر اقدام موثری در زمینه مصرف برق واحدهای استخراج بیت‌کوین صورت نگیرد این امر به شدت برای صنعت برق مشکل‌ساز خواهد شد و بایستی تا حدود دو هزار و 500 مگاوات از توان تولید صرف تامین برق این واحدها شود.

حائری گفته بود استخراج هر بیت کوین حدود 72 هزار کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند و اگر اقدام موثری در زمینه مصرف این مراکز صورت نگیرد، این امر به شدت برای صنعت برق مشکل‌ساز خواهد شد و بایستی تا حدود دو هزار و 500 مگاوات از توان تولید خود را صرف تامین برق این واحدها کنیم.