کد خبر: ۴۷۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۰۲ تير ۱۳۹۸ 23 June 2019

چرا جلوی افزایش قیمت مسکن گرفته نمی شود؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ساقط شدن پهپاد آمریکایی که نشان از اقتدار ایران اسلامی است را به همه ملت ایران تبریک گفت.
 به گزارش سازه نیوز، نادر قاضی پور در نشست علنی امروز (یکشنبه، 2 تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود گفت: ساقط شدن پهپاد آمریکایی که نشان از اقتدار ایران اسلامی است را به همه ملت ایران تبریک می گویم، جناب آقای دکتر روحانی آماده کردن کشور برای مقابله با آمریکا با گفت‌وگو حل  نمی شود دولت باید برنامه این کار را مکتوب به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: آقای روحانی برنامه استقلال اقتصادی دولت مخصوصا در مورد کشاورزی چیست؟ وزیر جهادکشاورزی باید برنامه خود را برای استقلال کالاهای اساسی ارائه دهد تا ما باور کنیم برنامه اجرایی برای تولید دارند ولی در عمل متاسفانه ندارند، در سال 97، بالغ بر 794 میلیون دلار واردات گوشت به کشور انجام داده اید با این رویکرد دامداران را به خاک و خون کشیدید، چرا کمیسیون کشاورزی مجلس به این امر مهم توجه ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس بیان داشت: آقای رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت حلقه های مفقوده صنعت و معدن را شناسایی و اعلام کنید ظرف چند سال صنایع و معادن به استقلال می رسانید؟ جناب ظریف برنامه صادرات غیر نفتی حضرتعالی کجاست؟ چرا شما با کمک وزات امور اقتصاد و دارایی برنامه ای مشخص برای اقتصاد کشور ندارید و نقش عملیاتی وزارت امور خارجه را مشخص نمی کنید؟ آقای ظریف بودجه بودن نفت در کجای برنامه هایتان قرار داده اید؟

این نماینده مجلس خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: آقای دکتر روحانی، ما دنبال جنگ نیستیم، ولی احتیاط شرط عقل است. برنامه شما در قبال تحرکات دشمن چیست؟ باید برنامه مدونی برای همه شرایط داشته باشیم، چرا کمیسیون امنیت ملی به این امر مهم رسیدگی و بخ صحن علنی گزارش نمی دهد.

قاضی پور در ادامه نطق میان دستور خود گفت: همانطور که رهبر معظم فرمودند اگر آمریکا و نوچه های کثیف آن در منطقه اشتباهی کنند باید آماده تشییع جنازه افسران و ژنرال های خود باشند و دولت باید خودش را آماده شرایط مقاومت کند نه مذاکره.

وی ادامه داد: اما در مورد فضای مجازی؛ ما احتیاج به قوانین متعدد داریم، اکثر کشورها حدودا 150 قانون در این رابطه دارند، چرا دولت لایحه نمی دهد؟

این نماینده مجلس در موضوع مسکن گفت: ما از مجلس تشکر می کنیم که در جلسات مجلس برای کشاورزان و روستاییان و شهرهای کوچک و بزرگ مخصوصا برای زوج های جوان، زمین به قیمت منطقه ای اختصاص دادند ولی وزیر راه و شهرسازی هنوز گزارش اولیه اجرای این قانون را ندادند. از کمیسیون عمران مجلس می خواهم وزیر راه و شهرسازی را موظف کنند تا هر دو ماه یکبار گزارش جامع در خصوص مسکن به صحن علنی مجلس ارائه دهند.

قاضی پور عنوان کرد: آقای روحانی چرا وزیر جوان حضرتعالی دولت الکترونیک را طبق برنامه ششم پنجساله به سرانجام نمی رسانند. نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تا کی تاوان بی عرضه گی دولت را در موضوع دولت الکترونیک باید پرداخت کند؟

وی تاکید کرد: با الکترونیکی شدن دولت، با فساد مبارزه می شود، سرمایه گذاری تقویت می شود و رتبه فضای کسب و کار بالا می رود ولی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اینکار را به عمد و یا غیر عمد انجام نمی دهد. کمیسیون صنایع و معادن چرا به تخلف وزیر ارتباطات رسیدگی نمی کند و گزارشی به صحن علنی نمی دهید؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: لازم می دانم هفته قوه قضاییه را به قضات عزیز و پاک دست تبریک عرض کرده و از ریاست قوه قضاییه در برخورد با سکبه های اجتماعی هدایت شده از خارج از کشور تشکر ویژه کنم.

قاضی پور گفت: آقای روحانی در قانون بودجه سال 98 مبلغ 14 میلیارد دلار در اختیار دولت قرار دادیم تا نسبت به تهیه کالاهای اساسی و توزیع آن توسط سربرگ های و یا همان کوپن اقدام کنید تا همه مردم در مناطق محروم و روستاییان و کارگران  از آن بهره مند شوند؛ امروز نه خبری از 14 میلیارد دلار است و نه از کوپن های مطرح شده.

این نماینده مجلس بیان داشت: همکاران محترم، این فریاد امروز فریاد مردم مستضعف مظلوم و محروم و کارگران عزیز و کشاورزان زحمتکش است که از بی تدبیری دولت برآمده است. باید پیگیری شود که چرا دولت در رابطه با این 14 میلیارد دلار اختصاص یافته هیچ گزارشی به مجلس شورای اسلامی نمی دهد  تا رانت خواران و واردکنندگان مشخص شوند و سهم تولید داخلی نیز مشخص شود. چرا نظارت کافی برای جلوگیری از افزایش قیمت خودرو و مسکن بعمل نمی آید علت امر چیست؟

وی تاکید کرد: آمار کارگران کشته شده در معادن و آتش سوزی های مکرر در پالایشگاه های کشور همچنان در حال افزایش است، کارگران دغدغه معیشت، نان، مسکن و تحصیل فرزندان خود را به دوش می کشند و از طرفی به دلیل عدم وجود امنیت شغلی در اضطراب هستند. بی تدبیری ها در این حوزه گوش فلک را کر کرده است.

قاضی پور در ادامه گفت: همچنین باید مشخص شود علت عدم معرفی رئیس سازمان تامین اجتماعی که مستقیما با کارگران در ارتباط است چیست؟ لازم است فرد معرفی شده از داخل خانواده سازمان تایمن اجتماعی باشد تا به نیازها و مسائل این سازمان اشراف کامل داشته باشد.

وی خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: آقای نوبخت با توجه به اینکه امنیت کنونی کشورمان را مدیون زحمات ستاد کل نیروهای مسلح، نیروهای نظامی و انتظامی کشور هستیم چرا تاکنون نسبت به تخصیص حداقل 5 درصداعتبارات به نیروهای مسلح اقدامی نکرده اید؟ آیا رزمندگان عزیز معسر می توانند با 600 هزار تومان، بدون بیمه درمان و بیمه عمر زندگی کنند؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس تاکید کرد: همگان نحوه برگزاری لیگ ملت های والیبال جهان در ارومیه و عشق مردم عزیز و شریف ارومیه به ورزش را دیدند، قطعا لازم است نسبت به احداث سالن ورزشی 24 هزار نفری برای برگزاری آبرومند مسابقات در ارومیه به عنوان قطب والیبال در کشور اقدام شود.

عضو فراکسیون مناطق ترک نشین اظهار داشت: بارها به عنوان عضو فراکسیون مناطق ترک نشین تاکید کرده ایم که 40 میلیون ترک در کشور وجود دارد، داشتن شبکه سراسری تلویزیونی به زبان ترکی، روزنامه سراسری به زبان ترکی، آموزش زبان ترکی در مدارس و دانشگاه ها حق مسلم ترک زبانان کشور است و این موضوع را تا اجرا شدن کامل توسط فراکسیون مناطق ترک نشین پیگیری قطعی خواهیم کرد./ منبع : خانه ملت