کد خبر: ۴۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۰۳ تير ۱۳۹۸ 24 June 2019

پایان مرمت ۳۵۰۰ مسکن خسارت دیده سیل در مازندران

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران گفت: با سرعت عمل بانک‌ها واعطای به موقع تسهیلات تاکنون عملیات تعمیر سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به اتمام رسیده است.
به گزارش سازه نیوز، محمد خانی در دوازدهمین جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده مازندران که در سالن اجتماعات فرمانداری نکا برگزار شد، به آسیب 6 هزار و 950 واحد ناشی از سیل اخیر در استان اشاره و بیان کرد: متأسفانه سیل اخیر به 12 شهرستان، 9 شهر و 170 روستای مازندران خسارت وارد کرد که جهت باسازی و مرمت این واحدها وام و تسهیلات بلاعوض پرداخت شد.

وی با بیان اینکه به 5 هزار و 600 واحد روستایی و شهری وام بلاعوض تعمیری پرداخت شد افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی به واحدهای تعمیری روستایی 50 میلیون ریال وام بلاعوض برای تعمیر و 50 میلیون ریال برای تأمین معیشت تعلق خواهد گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با اشاره به واحدهای صدوری به بانک‌ها ازمعرفی و صدور 6 هزار و 852 پرونده واحد به بانک‌ها خبر داد و همچنین تصریح کرد: مشکلات بانکی در کل کشور وجود دارد اما خوشبختانه در استان مازندران 50 درصد بانک‌ها در امر پرداخت بلاعوض و اعطای تسهیلات به خسارت دیده گان خوب عمل کردندبه طوری که سه هزار و 335 واحد در بانک‌ها ثبت شدند.

به گفته خانی خوشبختانه با سرعت عمل بانک‌ها و اعطای به موقع تسهیلات تاکنون عملیات تعمیر سه هزار و 500 واحد مسکونی به اتمام رسیده لذا امیدواریم با سرعت عمل مجدد بانک‌ها تا پایان تیر ماه ما بقی واحدهای تعمیری تحویل خسارت دیدگان شود.

این مسئول اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون از واحدهای احداثی عملیات آوار برداری 292 واحد صورت گرفته شد و همچنین 2 هزار و 600 تن سیمان در بین آسیب دیده گان سیل اخیر توزیع شد.

وی با تاکید به پیشرفت 80 درصدی مطالعات روستایی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بحث مطالعات روستایی پروژه 33 روستا تا پایان تیرماه به اتمام خواهد رسید درصورتی که حدود 80 درصد این امر اجرایی و 20 درصد دیگر به زودی به اتمام می‌رسد لذا به شرط صدور موافقت نامه عملیات اجرایی این روستاها آغاز خواهد شد.


منبع: مهر