کد خبر: ۴۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۸ 24 June 2019

افتتاح پلازای میدان هفت‌تیر تا پایان هفته

معاون فنی – عمرانی شهرداری تهران از افتتاح پلازای میدان هفت تیر تا پایان هفته خبر داد.
 به گزارش سازه نیوز، مهندس صفا صبوری دیلمی گفت: آقای حناچی بعد از آنکه به عنوان شهردار تهران انتخاب شد دستور ویژه‌ای صادر کردند مبنی بر این‌که کارگاه‌های عمرانی و ساختمانی شهرداری تهران که فضاهای شهری را اشغال کرده، مورد بازنگری قرار گیرند همچنین تاکید داشتند که فضاهای شهری که در اشغال پروژه‌های عمرانی هستند به شهر برگشت داده شوند و برهمین اساس همه مناطق نسبت به بازنگری وضعیت کارگاه‌های ساختمانی، عمرانی، مترو و غیره اقدام کردند.

وی با بیان این‌که تقریبا تاکنون 100 هزار مترمربع از فضای عمومی به شهر برگردانده شده است، تصریح کرد: یکی از بزرگترین فضاهایی که بیش از دو دهه به کارگاه تبدیل شده بود، میدان هفت تیر است که این کارگاه در اشغال کارگاه احداث متروی تهران بود و به یکی از کارگاه‌های تامین بتن تبدیل شده بود که آلودگی صوتی و بصری زیادی را در میدان هفت تیر ایجاد کرده بود.

معاون فنی – عمرانی شهرداری تهران با بیان این‌که 7000 مترمربع از مساحت میدان هفت تیر در اشغال این کارگاه بود، ادامه داد: در زیر این فضا اتصال خطوط 69 و یک مترو قرار داشت و به همین دلیل این میدان می‌توانست به یک پلازای شهری تبدیل شود.

صبوری دیلمی با بیان این‌که در اطراف پلازای هفت تیر، خیابان کریم‌خان و راسته‌های فرهنگی قرار دارد، گفت: راسته‌های فرهنگی اطراف می‌تواند به توسعه این پلازا کمک کند و پلازای میدان هفت تیر می‌تواند مبدا خوبی باشد و کارکرد فرهنگی – اجتماعی برای شهر داشته باشد.

وی با بیان این‌که آمفی‌تئاتر روزباز، فضای سبز، فضای مکث و غیره در این پلازا دیده شده است، گفت: شهروندان می‌توانند پس از بیرون آمدن از متروی هفت تیر که محل تلاقی خطوط یک و 6 است، از این فضای پلاز دیدن کنند.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی انجام شده، قرار شده این پروژه در اول تیر ماه افتتاح شود، اظهار کرد: خوشبختانه توانستیم این پروژه را در موعد مقرر به سرانجام برسانیم و در هفته جاری این پلازا افتتاح می‌شود.

صبوری دیلمی با بیان اینکه هفتم تیرماه روز شهادت آیت‌الله بهشتی و یارانش است، گفت: سازمان زیباسازی نیز به منظور ساخت المان مشخص برای این پلازا به یاد شهدای هفت تیر فراخوان داده است و پس از طراحی و ساخت این المان در میدان هفت تیر نصب خواهد شد.

وی در مورد فضای سبز طراحی شده برای این پلازا نیز اظهار کرد: آماده‌سازی فضای سبز بر روی پلازای هفت تیر یکی از مسائل اساسی بود، چرا که در زیر پلازا خطوط مترو قرار دارند و باید فضای سبز به گونه‌ای طراحی می‌شد که آب اضافی، زهکش شده و  فضای مابین ایستگاه مترو و فضای سبز پلازا عایق‌بندی مضاعف می‌شد.

معاون فنی – عمرانی شهرداری تهران با بیان این‌که فضای سبز به گونه‌ای طراحی شده که آب مورد استفاده در فضای سبز به مترو نفوذ نکند، خاطرنشان کرد: این پروژه برای استفاده معلولین و افراد کم‌توان نیز مناسب‌سازی شده است و افراد کم‌توان می‌توانند از این فضا به خوبی استفاده کنند.


منبع: ایسنا